Gå til innhold

Digitalt stillbildekamera med god videofunksjon?

Anbefalte innlegg

Finnes det et rimelig og godt digitalt stillbildekamera som også har VGA video @ 25-30 fps? ..jeg kan ikke finne noen..

Da jeg vurderer å kjøpe et kamera hadde jeg også satt pris på forslag til gode kamera i prisklassen 2000-4000 nkr..

På forhånd takk! :green:

Endret av abscess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror også at Fujifilm's store kamera har gode videofunksjoner. Men personlig skjønner jeg ikke at du orker å holde orden på denne funksjonen. Det blir bare til at du aldri får brukt slike videosnutter til noe mer enn e-postbruk uansett.

Men men smaken er som baken, delt og full av dritt :) hihi så det er vel opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Tror også at Fujifilm's store kamera har gode videofunksjoner. Men personlig skjønner jeg ikke at du orker å holde orden på denne funksjonen. Det blir bare til at du aldri får brukt slike videosnutter til noe mer enn e-postbruk uansett.

Men men smaken er som baken, delt og full av dritt :) hihi så det er vel opp til hver enkelt.

Jeg er ikke helt enig. Jeg var så heldig å få være med på innspilling av "Hundehjørnet" - hver sekvens var ikke lenger enn 30 sekunder.

Fant en god artikkel om filming med digitalkamera.

Hilsen

Jens Anders

PS: Du bør sette av mye penger til minnekort... (har sett at Canon Powershot S1 IS bruker 2MB per sekund film med 30 fps)

Lenke til kommentar

Fujifilm S7000 har inntil 640x400 30 fps og film-så-lenge-minnekortet tillater. Har ikke brukt filmmodusen nevneverdig mye, men det ser ut som om det funker bra. Har lest et sted at den bare skal funke med XD-kort, men jeg har nå et sandisk CF type I, og det fungerer utmerket.

Litt dyrere, ca. 4700-5000 kr (+ MINST 1000 kr i minnekort).

Lenke til kommentar

skulle bare slenge inn igjen at jeg tror du kommer til å bli skuffet dersom du har lyst til å "lage" noe med digicam-videosnutter. Husk at kameraet ikke kan endre fokus som oftest, og du kan ikke zoome, og du har ikke bildestabilisator. Kameraet opptrer på det beste som veldig lite responsivt ovenfor hvitbalanse- og eksponeringsendringer.... Lyden blir mildt sagt ubrukelig uten en ordentlig mikrofon. Sikkert mer også....

MEN:

Det du KAN gjøre, er å vise verden at det faktisk går an!!! Klarer du DET skal jeg riste din hånd... om jeg møter deg :) Lag en film og bruk som markedsføringsstrategi at du faktisk har laget den med et stillbilde-kamera, så kommer du i avisa med en gang, det kan jeg love!

lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar

Takker for alle tilbakemeldinger! Tommel opp til dere! :thumbup:

Sony's DSC-F828 ble for dyrt for meg ja..

Fujifilm S5000 ble i lag med Minolta Dimage Z1, Z2 og Fujifilm S7000 litt for store..

Olympus C770 ser ut som et veldig godt kamera, men igjen litt over den prisklassen jeg tenkte meg. :ermm: mens Canon Digital IXUS 500 ikke har god nok videofunksjon. :hmm:

Jeg har sett på alle kameraene som har blitt foreslått, men tror kanskje jeg ender med å kjøpe en jeg kom over helt tilfeldig..

Fujifilm Finepix F700 til 3595,- på netshop.no.. En god 3,2 megapiksler SuperCCD SR sensor, gode bilder, ikke for stor, ta-opp-hele-minnebrikken-video VGA@30fps med lyd og ja.. Er vel stort sett drømmekameraet for meg?

:green::dribble::love::D:roll::p:w00t:

akamera.no's test: http://akam.no/art.php?artikkelid=3801

Noen som har erfaring med dette kameraet?

:eek:

Endret av abscess
Lenke til kommentar

Sony W1 : 640x480 30 FPS, men det forutsetter MemoryStick Pro

Nikon 5200 : 640x480 30 FPS, men det forutsetter SD kort av den aller raskeste og dyreste sorten, jeg mener at det faktisk er dyrere enn MemoryStick Pro pr byte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...