Gå til innhold

HW.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-10 13:33, sjantiok skrev:

Quote:

On 2002-04-10 13:30, PIIIpower skrev:

tja utifra litt rare "hendelser" kan vi vel slutte til at de bruker AMD "servere". :smile: :smile: :smile: hihi

vil heller si at de bruker Microsoft server oppsett
:grin::grin:

ja det blir vel noe slikt... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 13:40, pgressum skrev:

Vi bruker dual AMD MP (som vi ikke har upåklagelig oppetid på maskinvaren) med Debian linux. Problemene vi har hatt er relatert på softwaren som ligger på de. Det meste av problemer burde være løst og ting skal fungere som det skal nå.

hva slags mp'er da?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-11 08:52, ilpostino skrev:

trodde ikke det var vanlig å bruke amd i servere jeg.,...pga varme og ustabilitet

Varme er kun et problem dersom en ikke har kjøling. Du vet sikkert at 0,18 micron P4 produserer mer varme enn Athlon XP. Dog har P4 bedre system for kjøling enn Athlon.

Ustabilitet er heller ikke noe problem ettersom hovedkortene er basert på rene AMD brikkesett. Det har vært en del problemer med VIA brikkesett, men det har ingenting med AMD å gjøre.

Men, du har rett i en ting; Det er ikke så vanlig å bruke AMD i servere, men det er ikke grunnet varme og evt ustabilitet. Tror heller det kommer av at når store firmaer som Dell, Compaq osv skal selge servere så skal de vite at det er 110% gjennomtestede produkter og det er ikke så lenge siden AMD lanserte Athlon og ble til en seriøs konkurrent til Intel. Ting tar bare litt tid tror jeg, men vi ser at flere og flere begynner å bruke dual AMD MP servere. Tror også at når Hammer lanseres så kommer bildet til å endre seg en del. Da vil jeg anta at det blir langt fler AMD servere ute på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...