Gå til innhold

live stream fra en ip-adresse

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet hvordan jeg kan få nedlastet en _live stream_ fra en ip-adresse? Denne streamen skal så kobles til en applikasjon som skal legge grafikk (opengl) på videobildet.

Jeg tenkte kanskje winsock er en løsning, men hvordan skal jeg gå fram? Har ikke så mye peilig på programmering :)

Hvordan kan man få og dekomprimere JPEGs fra en URL?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Live streaming er litt mer avansert, men siden du pratet om JPEG bilder her så... JPEG bildene kan du hente ned med vanlig System.Net.WebClient

"pseduo"code:

System.Net.WebClient wc = new System.Net.WebClient();
Stream s = wc.OpenRead("http://blah.com/bilde.jpg");
System.Drawing.Image img = System.Drawing.Image.FromStream(s)
s.Close();

Men egentlig regner jeg ikke med at det er helt dette du er ute etter... :ermm:

Lenke til kommentar

Det er jo verdt et forsøk..

Kan jeg bare bruke de to første linjene av pseudokoden eller må jeg også bruke Drawing image greia? OpenRead.. hm, må man lukke den igjen eller noe så ikke alle ressursene blir brukt opp eller hvordan funker denne? Tenkte at framegrabberen kan erstatte drawing-delen av pseudokoden..

Finnes det et sample eller noe lignende? slik at alle biblioteker og sånn er inkludert..

Jeg bruker et verktøy som består av tre deler:

1) video capture

2) image processing

3) OpenGL wrapper

Applikasjonen bruker opprinnelig bare webcam/kamera som er tilkoblet den pc'en applikasjonen er installert på. Det jeg vil er å få toolkitet til å bruke et fjernkamera istedet, dvs den opprinnelige video capture delen må erstattes. (Toolkitet starter med å sjekke type hardware før den i det hele tatt kommer videre til noe annet.)

Fjernkameraet som skal brukes er en IP-videoserver som bruker Netscapes ”server push” –teknologi for å streame bilder (images) over http ved å bruke bare TCP/IP. For Internet Explorer brukes det Java-applet eller en Active X-modul for å synliggjøre streamen. Videoservern er bare en svart boks som er tilkoblet til nettet.

Har noen ideer eller forslag på hvordan jeg kan løse dette?

Jeg har sett på HttpClient class som gjør nedlastning av frames enkel. Jeg får bare opp et bilde om gangen, og det jeg vil er en live stream. Så hvordan kan jeg få til dette? Og hvordan kan jeg koble denne til toolkitets framegrabber? Slik at toolkitet kan jobbe med denne live streamen. Hvis det skulle være interessant å se på koden til framegrabberen, kan jeg sende den/legge den ut..

Er ganske newbie, så jeg trenger detaljer på hvordan jeg kan gå fram :)

Takk!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...