Gå til innhold

Datamaskinen finner ikke skjermkort

salif

Anbefalte innlegg

Jeg har akkuratt byttet hovedkort med en annen pc som jeg hadde stående, problemet er at jeg ikke får brukt skjermkortet som sto i pc'en fra før men kun det som sto i hovedkortet jeg satt inn nå. Da jeg starter pc'en med det skjermkortet som stod i den gamle datamaskinen så får skjermen kontakt og skrur seg på men gir ikke noe bilde deretter kommer det en hel del feilmeldingslyder fra pc'en. Noen som har vært borti noe lignende og har noen forslag på hvordan jeg kan få det her til å fungere? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke nødvendigvis å reinnstallere OS, men det kan være lurt hvis du vil være sikker på å ikke ha noen registernøkler liggende igjen etter den gamle drivern. Prøv først å avinnstallere den gamle drivern, restart og så innstaller ny driver. Hvis du innstallerer driverne oppå hverandre, blir det garantert krøll.

Endret av bat.man
Lenke til kommentar

Det fungerte ypperlig før. Det kan jo ikke være driverne da jeg ikke får bootet med kortet, det kommer kun en hel del feilmelding fra lydkortet via. lydsignaler og jeg finner ikke ut hva de betyr ettersom jeg (selvfølgelig :no: ) ikke har manualen til HK.

Lenke til kommentar

Der jeg jobber har vi hardisker i skuffer, jeg har mine egne os på denne (xp - 2003), med denne kan jeg boote opp uavhengi av hvilken pc jeg bruker, det er også forkjellige skjermkort, hk på pcene. Jeg bruker også denne hjemme på en spille pc om jeg ønsker det.

Disse er fohånds reglene jeg må bruke

Laste drivere fra Ati - Nvidia legge dem i mappe fks. grafikk drivere.

Instalere den siste divx driveren

Jeg er på en pc med ati - skall over på en pc med Nvidia - avinstalere ati drivere - shutdown - sette inn skuffen i pcen med nvidia kortet - boote - legge til nvidia drivere.

OM du får feil før boot menyen - helt svart - er ikke dette et godt tegn i seg selv - men om du vet kortet virker - bruker du det gamle - avinstalere driverne - shutdown - tar bor kortet - setter i det som ikke virket. Kommer det svart skjerm før bootmenyen nå + at du vet det fungerer på en annen pc, er dette rart da selve skjermkortet ikke blir tatt i bruk før innlogging (det er først da ati sine drivere feks setter i gang den oppløsningen du har valgt osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...