Gå til innhold

Ekstern bruker samtidig med lokal-hvordan?

Anbefalte innlegg

Har en server som kjører WinXP pro. Denne tjenestegjør som fil/print/backup server, samt internett deling.

Samtidig skal den av og til gjøre jobben som arbeidsstasjon i rommet den er fysisk plassert, men det er også behov for å logge på med eksternt skrivebord fra annen maskin i ny og ne.

Jeg har opprettet to brukerkontoer med passord.

Problemet er at når en bruker 1 er pålogget lokalt og bruker 2 logger på eksternt, vil bruker 1 bli logget av.

Hvordan kan jeg få det til å fungere slik at bruker 1 kan forbli pålogget selv om bruker 2 logger seg på eksternt? Og er det mulig å la flere brukere logge seg på eksternt samtidig?

Kanskje det ikke er støtte for dette i XP Pro, i tilfelle hvilket OS anbefales (må være Windows)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, vet at det er stygt å bumpe...

Har gjort meg noen tanker rundt dette. Lokalt kan jo flere brukere være pålogget samtidig hvis raskt brukerbytte er aktivert. Jeg antar at det kanskje ikke er mulig å logge på eksternt for flere brukere samtidig med XP pro, for da snakker vi vel om serverfunksjonalitet som er forbeholdt server-utgavene av Windows. Er jeg på jordet her, eller kanskje dette kan løses med en eller annen justering av policyer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...