Gå til innhold

Radeon 9200SE.. Er det noe tess ?

Anbefalte innlegg

heisann

Jeg skal sette sammen en pc, den skal brukes utelukkende til surfing & betaling av regninger, så jeg lurte på om Radeon 9200SE var noe å satse på...

I så fall hvilken produsent ?Kom gjerne med forslag.. = )

Stikkordet her er BILLIG

håper på svar

mvh

Joakim T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det duger, men jeg ville gått for fx5200. Det er bra billig det også, og kjører faktisk veldig mange spill i respektable oppløsninger

*barrikadere seg inne og vente på at alle grafikk-freaks skall komme og drepe meg*

9200 ''ikke se'' har mye bedre ytelse enn fx5200.

Gå heller for det.

Skal du kun bruke pc'en til internett og tekstbehandling holder et ati radeon 7000 32mb.

Du får det vel til 250kr på komplett.

Lenke til kommentar
heisann

Jeg skal sette sammen en pc, den skal brukes utelukkende til surfing & betaling av regninger, så jeg lurte på om Radeon 9200SE var noe å satse på...

I så fall hvilken produsent ?Kom gjerne med forslag.. = )

Stikkordet her er BILLIG

håper på svar

mvh

Joakim T

Til ditt bruk er det MER enn nok :) du kan faktisk spille LITT også ;) men om du en gang i blandt skal spille litt -> 9200 :)

Lenke til kommentar

Hvis du bare skal ha et skjermkort, så hvorfor ikke bare gå for et Radeon 7000 32MB ?

Begge er ubrukelige til spill, men funker fett til å surfe på nettet, skrive i word, se grove PowerPoint-vitser og spille kabal. Men Radeon 7000 koster mindre. Bruk heller penga du sparer på et bedre tastatur, bedre mus, stiligere kabinett eller bedre skjerm. Det har du mye mer igjen for.

Lenke til kommentar
9200 ''ikke se'' har mye bedre ytelse enn fx5200.

Gå heller for det.

Hvor i alle dager har du dette fra? For det første var spørsmålet 9200 SE og ikke standard, for det andre yter vel 9200 og 5200 ultra f.eks så og si likt på benchmarks såvidt jeg har kunnet se.

Til trådstarter, 9200 SE duger helt klart til surfing og nettbank etc.. :)

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Ja, det duger, men jeg ville gått for fx5200. Det er bra billig det også, og kjører faktisk veldig mange spill i respektable oppløsninger

*barrikadere seg inne og vente på at alle grafikk-freaks skall komme og drepe meg*

vel, fx 5200 er jo helt ubrukelig, det er foresten også 5600, da er den vanlige radeon 9200 mye bedre faktisk bedre enn 5600 også (utrolig nok!).

du får mer glede og også mer for pengene vil jeg tro ved å kjøpe den vanlige 9200, ikke en degradert SE versjon.

du sier at maskinen kun skal brukes til internett, surfing, betale regninger og den slags, hvis du ikke har kjøpt hovedkort til data'n tror jeg det skulle holdt med et innebygd skjermkort til den slags bruk,da dette kun koster rundt 200.-kr mer for et innebygd skjermkort som duger til den slags.

men har du allerede kjøpt hovedkort, ville jeg helt klart tatt 9200 kortet.

det er meget billig (5-600.-kr), og klarer alle spill med DX8.1 på greie innstillinger. 9200 se derimot sliter nok mer, selv om den ikke skal brukes til spill og 3D ytelse tester, så vil det uansett være smartere syns jeg, da pris forskjellen er liten, og den vanlige utagven gir dobbel ytelse.

har 9200 128mb selv og en venn av meg har 9200Se.

Dette kan vise litt om hvor store forskjellene er:

Min hardware:

Xp2400+

256mb DDR ram (testet med dette for å få det mest mulig likt)

Hercules R9200 128mb

Sapphire R9200 128mb (hadde dette først men byttet til hercules)

Min venns hardware :

Xp2200+

256mb DDR ram

Sapphire R9200SE 128mb

test i 3D mark 2001Se defult innstillinger (1024x768x32)

Sapphire R 9200 128mb : ca 6800 poeng

Hercules R 9200 128mb : 7411 Poeng

sapphire R 9200SE 128mb : 3800 Poeng

her ser du jo at forskjellene er relativt store.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...