Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få DHCP-støtte??! Trenger virkelig hjelp!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter veldig med å få tildelt IP og de derre adressene fra ADSL-modemet! Er det noen eksperter her som kan hjelpe meg!?? Tilogmed teknisk support på telefon klarte ikke hjelpe meg!!

På lokal tilkobling så står det automatisk privat adresse, med en IP som starter på 169.???.???.??, var noe sånt tror jeg, siden jeg sitter på en annen PC nå. Og der vet jeg det skal stå Tilordnet av DHCP-støtte.

Han på supporten sa at jeg burde prøve et annet nettverkskort, så jeg kjøpte meg et billig Jansen kort i sta, men det var ikke store forskjellen fra annet en annerledes IP etter 169 som nevnt tidligere (også automatisk privat adresse på lokal tilbobling)

HVA MÅ JEG GJØRE!??? :no: Takker utrolig for hjelp her!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
velg kjør på start-menyen.. skriv cmd.

så skriver du ipconfig /release

deretter ipconfig /renew

jepp det du har fått er en apipa asresse, du må også sjekke på dine nettverk forbindelser - properties - tcp\ip- om alt står på dynamisk, skall du bruke dhcp må ingenting stå statisk.

Lenke til kommentar
velg kjør på start-menyen.. skriv cmd.

så skriver du ipconfig /release

deretter ipconfig /renew

jepp det du har fått er en apipa asresse, du må også sjekke på dine nettverk forbindelser - properties - tcp\ip- om alt står på dynamisk, skall du bruke dhcp må ingenting stå statisk.

Ok, så jeg må skrive inn dette med ipconfig greine åsså??

Alt står på automatisk medTCP/IP ja..

Lenke til kommentar

det er en metodet til- trykk - my network conections - dobbel klikk på forbindelsen du skall configugrere - trykk suport - så trykker du repair. Om du har denne funksjonen fungerer repair knappen slik at du ikke behøver å bruke ipconfig /release /renew

Start - run - cmd - ipconfig /release - ipconfig /renew

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er forresten helt utrolig at han på supporten ber deg prøve et nytt netverks kort når du har fått apipa adresse.

mine forslag når nettet er nede evnt ikke fått ip adresse.

først led lyset

sjekk om du har fått adresse fra dhcp serveren din (det vi har vært mellom)

ping loopback adressen (127.0.0.7), virker dette er det ikke noe galt med kortet i din pc

Ping noen utenfor lokal nettet, virker dette virker kortet ditt ut, da blir du stoppet av evnt brannmur, isa server etc. virker det ikke er det noe f.... u. med nettverket ditt (ledninger, koblinger osv, ) sjekk da hele veien.

Telenor deler så vidt jeg vet ikke ut to iper, så da må du bruke routing and remote accsess evnt for å få flere pcer må nett, evnt natting.

Han på suporten har gjort at du har kastet penger i søppla, for guds skyld gi den mann en omgang skjeft :thumbup:

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt det blir Thomson modemet levert som et modem. Om du ikke bruker installasjonscd'en telenor leverer vil den fortsatt være et modem. Det nye installasjonsprogrammet setter opp modemet som en router med brukernavn og passord klart.

IPadressen til routeren er 10.0.0.138 og den deler ut ipadresser fra 10.0.0.1 og oppover.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har skjønt det blir Thomson modemet levert som et modem. Om du ikke bruker installasjonscd'en telenor leverer vil den fortsatt være et modem. Det nye installasjonsprogrammet setter opp modemet som en router med brukernavn og passord klart.

IPadressen til routeren er 10.0.0.138 og den deler ut ipadresser fra 10.0.0.1 og oppover.

Javel, men jeg har en router til med innebygget 4-ports switch her hjemme som jeg setter opp når brore min skal på nettet også. fra modemet, til router og derfra til maskinene.

Lenke til kommentar
Det er forresten helt utrolig at han på supporten ber deg prøve et nytt netverks kort når du har fått apipa adresse.

mine forslag når nettet er nede evnt ikke fått ip adresse.

først led lyset

sjekk om du har fått adresse fra dhcp serveren din (det vi har vært mellom)

ping loopback adressen (127.0.0.7), virker dette er det ikke noe galt med kortet i din pc

Ping noen utenfor lokal nettet, virker dette virker kortet ditt ut, da blir du stoppet av evnt brannmur, isa server etc. virker det ikke er det noe f.... u. med nettverket ditt (ledninger, koblinger osv, ) sjekk da hele veien.

Telenor deler så vidt jeg vet ikke ut to iper, så da må du bruke routing and remote accsess evnt for å få flere pcer må nett, evnt natting.

Han på suporten har gjort at du har kastet penger i søppla, for guds skyld gi den mann en omgang skjeft :thumbup:

Hehe, ja. "Dere skylder meg 200 spenn for F"#"#!! Neida, skal la de være i fred, fyren prøvde jo å hjelpe meg i en halv times tid eller no! :p

Og ja, stemmer vel det med at det bare går ann med en IP, men routeren nede støtter flere maskiner på samme IP, så det går bra! ;)

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar

Ettersom du fikk beskjed om at du ikke kunne kontakte DHCP serveren, forespørsel tidsavbrutt (Regner ihvertfall med at det er den du fikk), vil jeg tippe at det kanskje er en brannmur som sperrer DHCP tilgangen.

Kan også hende at det er TCP/IP protokollen som er ødelagt, så det kan hende at det hjelper å installere denne på nytt

EDIT: Så at du hadde deaktivert brannmur

Endret av reybr
Lenke til kommentar
Ettersom du fikk beskjed om at du ikke kunne kontakte DHCP serveren, forespørsel tidsavbrutt (Regner ihvertfall med at det er den du fikk), vil jeg tippe at det kanskje er en brannmur som sperrer DHCP tilgangen.

Kan også hende at det er TCP/IP protokollen som er ødelagt, så det kan hende at det hjelper å installere denne på nytt

EDIT: Så at du hadde deaktivert brannmur

Det stemmer det med tidavbruddet ja, men kan egentlig være det samme nå, siden det funker!

Bare håper det vil funke senere, når vi skal bruke routeren, og på LAN fester, med brokobling!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...