Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Stroker 15"

DK

Anbefalte innlegg

Jeg har en stroker 15 med enkel spole. jeg kjører en RF 1001bd på den men jeg får den ikke til å spille skikkelig... noen som har et bra forslag på hvorfor???

Får den for lite effekt???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk beskjed om at det skulle holde,men jeg har hørt at en stroker trenger mye watt.. Bare lurte på om det var noen andre muligheter for å få det til å bli litt bedre..

Lenke til kommentar

PÅ cerwinvega sin side står det:

Single: 1,200 watts

Dual: 600 watts per

voice coil (continuous

unclipped power per

EIA RS-426C)

Så det kan vel hende at forsterkeren din ikke får nok strøm.

Effekten på RF1001BD er vist

EFFEKT RMS 4 OHM : 500 W x 1

EFFEKT RMS 2 OHM : 1000 W x 1

Så den er vel nesten i minste laget.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er flere inkl Cerwin Vega som sier at de strokerne som ble brukt til den 50hz testen ikke var vanlige element, men noe de hadde modifisert. IKKE koble den til strømnettet, da tar du garantert livet av den.

Forsterkeren din skal fint dra det elementet. Hvorfor det ikke spiller bra? Feil kasse, dårlig plassering, feil innstilt osv, forsterkeren får for lite strøm, for liten jordingskabel osv. Det er en masse feilkilder.

Hvis du har muligheten, sett inn en kasse med en lånt sub. Da får du testet litt ihvertfall.. Og muligens utelukket for lite strøm.. :)

Lenke til kommentar

Hehe 50Hz er søtt det :p

Har hørt etpar voldtekter av elementer den veien der :D

Må vel ha minst 35mm2 strømkabel og dynamo som kan levere nok strøm til forsterkern.

Har du forsterker til andre høyttalere rundt om i bilen som trekker strøm? Og hvor grov er så strømkabelen du bruker i dag?

Hvilken impendanse har strokern? 2? 4?

Lenke til kommentar
Det er flere inkl Cerwin Vega som sier at de strokerne som ble brukt til den 50hz testen ikke var vanlige element, men noe de hadde modifisert. IKKE koble den til strømnettet, da tar du garantert livet av den.

Jeg var med på å gjøre det med en 18", og den hadde ingen problemer med det. Funket like fint etterpå :thumbup:

Lenke til kommentar

Kassa er kritisk (husk store bassrefleksrør)....

Delefilter også... Bør ikke deles på over 80-100hz. Kondensator kan være en god ide, men mest sannsynlig ikke avgjørende hvis den spiller _veldig_ dårlig... Men strøm er viktig ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...