Vesel Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Hallo folkens! Jeg driver og klokker PCen min littegrann, og tror jeg nærmer meg den magiske punktet hvor jeg må stille opp spenningen på CPU og RAM. Akkurat nå kjører jeg 180Mhz fsb. Jeg har: XP2800+ @ 2,27Ghz Corsair 512Mb (med sånn heat-spreader på) Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Når tror dere jeg må stille opp Vcore, og hvor mye? Noen som kan si sånn cirka når vcore må opp på forskjellige hastigheter? (Går vel egentlig ikke an å si, men håper på en liten pekepinn) Og hvordan vet jeg når jeg skal stille opp RAM-spenning? Hva med temp på RAMen? Hvordan vet jeg når den blir for varm? Blir PCen sjenerellt ustabil, eller en det noen spesielle tegn jeg skal se etter? Edit: RAMen er på 333Mhz Mange spørsmål, håper mange svar... Lenge leve hardware.no og forumet. Endret 22. mai 2004 av Vesel Lenke til kommentar
klikko Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 jeg tror du kan vente med å stille opp vcore til det virkelig er nødvendig... ved ustabilitet o.l og hvor kjapp er rammen din? Lenke til kommentar
Vesel Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Det glemte jeg å si ja. 333Mhz. Kjører 360Mhz nå uten noe spesiell varme. (kjennte på den inne i PCen min. Virket ikke så ille) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå