Gå til innhold

Ixus 430 eller Hp photosmart 935

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å anskaffe meg et digitalkamera og etter å ha lest uttallige tester og spesifikasjoner tror jeg at jeg nå står mellom canon ixus 430 eller Hp's photosmart 935. Er det noen snille sjeler med peiling som kan anbefale meg det ene eller andre?

På forhånd kjempetakk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ixus 430 vinner klart på bildekvalitet, så er det det som er viktigst for deg, så må du gå for Ixus 430 (ikke bare jeg som sier det, men også alle tester jeg har lest).

HP er kjent for å gi deg masse megapixler til en billig pris, men problemet er gjerne at da går det på bekostning av andre ting som optikk og kvaliteten på bildebrikken. Jo flere megapixler, jo større sjanse er det for støy. Og antall megapixler er ikke alt... det har faktisk mindre betydning så lenge du ikke skal ta store utskrifter (4 megapixler er mer enn nok til A4, og også over det).

Og husk at billige kamera lettere får toppkarakter enn dyrere kamera.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Jeg er den stolte innehaver av Ixus 400 (forgjengeren til Ixus 430), og er storfornøyd med kameraet! :thumbup: Hadde ingen erfaring, men fant fort ut av alle mulige små finesser! Mao: Canon Digital Ixus er konge!

Jeg også! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei..

Ixus 430 er et konge kamera. Har tatt mange fine bilder med det.

Har lest at mange synes batterikapasiteten er dårlig på ixus-kameraene. Kanskje du ikke kan ta så utrolig mange bilder, men oppladningen tar jo bare 2 timer. Helt perfekt spør du meg..

Lenke til kommentar

Tror kanskje du tenker litt lenger frem hvis du tar sikte på ixus. Har ikke så mye erfaring med HP, men Ixus kameraene derimot, de holder seg uansett. Har den andre utgaven av digital ixus, og det holder fortsatt mål og tar gode bilder..

Gå for Ixus!

Lenke til kommentar
Jeg ville tatt photosmart...den er enklere i bruk

Ixus er ikke direkte vanskelig den heller da. Slå på, og ta bildet. Hvis man vil, kan man justere diverse ting i manuell modus, ved å velge manuell og trykke func. Ved å trykke på func, får man tilgang til alle de manuelle mulighetene til Ixus, samt at man kan forandre oppløsning og kompresjonsnivå.

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for ixus 430 :thumbup: men jeg har hørt at mange seier at ixus har

dårleg batterikapasitet går det ikke ann å få bedre batteri til dem? :hmm:

Hähnel og kansje også andre "piratprodusenter" har mer mAh i batteriene enn de originale til Canon, men hvor mye bedre de er vet jeg ikke. Men husk at originalbatteriet varer ett par hundre bilder hvis du bruker kameraet ofte og jevnlig, og det tar bare to timer å lade det opp. Hvis du kjøper ett ekstra, så rekker du ikke å bruke opp det før det neste er ladet. Eneste problemet er hvis du skal på en lengre tur uten tilgang til strøm. Tar du 50 bilder om dagen da, så varer nok hvert batteri kun en 3-4 dager.

Akamera.no testet batteriet til Ixus 500 (samme batteri som til Ixus 430). Da tok man vel bilder konstant, kanskje uten blits og LCD skjerm, og de kom vel opp i 4-500 bilder så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Jeg har IXUS 400. Forskjellen på 400 og 430 er vel bare muligheten for å koble en skriver rett på kamera hvis jeg ikke tar helt feil.

Jeg er kjempefornøyd med bildekvaliteten på mitt kamera.

Ulempene jeg har lagt merke til er litt dårilg autofokus når jeg tar bilder på mørke steder uten blitz og blitzen er ikke så veldig sterk, men helt grei til mitt bruk.

Jeg har ikke noen erfaringer med andre kameraer, men jeg synes batterikapasiteten er helt grei.

Så utifra mine erfaringer er det ett kamera som er enkelt i bruk og gir veldig pene bilder.

Lenke til kommentar

Du kan koble en skriver direkte til både Ixus 400 og Ixus 430. Eneste forskjellen er at du på Ixus 430 har en "print" knapp bak på kameraet. På Ixus 400 må du aktivere den funksjonen i menyen.

Ellers virker det som Ixus 430 har noe bedre batterikapasitet, og noe raskere autofokus enn Ixus 400.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...