Gå til innhold

Nokia 6230. Bra for en 13-åring?

Anbefalte innlegg

Da er det vel heller slik at foreldre, i redsel for at gullungen skal bli ertet fordi de bare hadde en 3 mnd gammel hvasomhelst, velger å utstyre små barn med det dyreste av klær, sko, telefoner, spillemaskiner, MP3-spillere osv osv.

Sitter med en Nokia 3310,har ikke blitt "mobbet" eller ertet på den grunn.Mange i klassen min har 3-4 år gamle mobiler.De blir heller ikke "mobbet" eller ertet.Så jeg vil heller så at det som får dyrer mobil er noen bortkjemte dr*** unger.Bare for at andre har det så skal også de ha det,bare for at det er kult og skryt over at det har en dyr mobil f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes hun fortjener noe mer holdbart enn en trist 6230, gi henne noe med mindre feil og med litt større kvalitet, de siste årene har kvaliteten på Nokia dalt noe utrolig, føles og ikke minst SER billig ut!

Get a grip!

6230 har utrolig mye bugs, nesten mer enn vanlig hos Nokia, så styr unna!!!

:ermm:

Lenke til kommentar
En 6230 for en 13-åring er vel overkill så det holder. Slutter aldri å forundre meg over hvordan folk utstyrer ungene sine for å ikke være den som blir ertet...

Og som noen andre skriver: Man BER om at jenta blir ranet/frastjålet telefonen/voldtatt og banket fordi hun ikke vil gi fra seg 5000-kroners mobilen sin.. men da er det jo bare å kjøpe en ny. For man har selvsagt forsikring.

Ikkesant?

:w00t:

selv er jeg 15 år og skal snart kjøpe 6230, k-700 eller den lg`en med speil......

ung er ikke nødvendigvis = dum vettu......

fordi om du har dyr mobil så er du ikke nødvendigvis en bortskjemt dritunge..... Jeg kjøper mobil, annlegg, klær sko og det meste annet for egne penger.

Endret av gatebiler.tk
Lenke til kommentar
PS siggtheman: flesteparten veit også korleis ein Ferrari ser ut og yter, men skal 18åringen få seg ein på dagen for det?

En ferrari blir jo noe helt annet da Jan erik

akkurat som mobiler finnes jo ferrarier i alle prisklasser fra "billig ferrarien" 328 til testarossa som er blant de dyreste ;)

Lenke til kommentar

Så usaklige svar da... Han lurte på om det var en bra mobil eller ikke. Vil han gi henne en (dyr) avansert mobil så er det hans valg og hennes lykke.

Det er morsomere med mange funksjoner og hvis en mob er morsom og brukervennlig så blir man fornøyd med den. Hvis det bare kan ringes med mobilen blir den råkjip selv om det er det den hovedsaklig er beregnet for.

Tror få her ville valgt en mob der du KUN kan ha tlf liste å ringe og motta samtaler.

Lenke til kommentar

jeg ville anbefalt Nokia 3200.

Mobilen er ganske lik 6230 i menyene, men skiller seg ellers på enkelte punkter:

Designet, mp3/minnekort, kvalitet på kameraet, bt og infrarød, tegne egne deksler og ha lommelykt.

Kjøper du 3200 kan hun som bruker mobilen få en mobil som hun kan være mye mindre redd for å miste, en mobil som har de fleste grunnleggende funksjonene en mobil trenger, i tilegg til å ha fargeskjerm, kamera, selvtegnede deksler osv.

hun vil ha en mobil som er stabil å er bra på spill,meldinger og mms

Alt dette blir oppfylt.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Jeg er 14 har ibook og 3510. de fleste jeg kjenner har über-krem mobiler F.eks: P800x2, Samsung e700, SE t610++

En av dem som har p800 "lurte" meg nesten til å kjøpe n-gage fordi det var "kult". når jeg ikke kjøpte, ble jeg "trakasert"(haha) av han med e700 og p800 duden. Er ikke det snobbespirit vet ikke jeg.

Dette mine venner er LAVT! :cry:

Hærregud!

Men det er jo naturlig å tro at en 10-åring nå til dags vet hva blåtann og symbian er. Men at behovet er der...??? NEI!!!

Hvis denne 13-åringen har t610 er behovet for å bytte egentlig ikke tilstedet. Kjøp N3200 eller Siemens MC60 hvis det er så viktig å se kul(=snobbeidiot) ut kjør på med en butler, hytte i Hemsedal og privatfly+ kanskje et eget fotballlag! :green:

Ståle

Lenke til kommentar

Uffameg.. Visste ikke at det var slike tilstander blant "fjortisene" i dag. I min omgangskrets kan man regne med å få en eller annen artig kommentar hvis man har en gul badeleke av en Alcatel, men "mobbetilstander" fordi man ikke har en proff-telefon. Nei det blir for dumt. Gled dere til dere blir eldre og kan krangle om andre ting enn hvem som har den dyreste jojo'en eller flest gir på sykkelen :p

Lenke til kommentar

walter_melon - mumle mumle, prøv å kom tråkkende på noe annet enn en Scott sykkel til 30000 her du hehe :p folk kommer til å peke og le (Ikke at de har peil i det hele tatt på sykkler, men trender tar helt av) Bør snu rundt på Europris sykkelen til 700,- da ja. (Nei jeg har ikke Scott og lar meg ikke presse av idioti :w00t: )

Lenke til kommentar

Akkurat derfor ein ikkje bør støtte opp om slike trender med å gje ungane heilt ektremt dyre ting. Kva kan ein Scott sykkel som ikkje ein valig til 3000 kan? (som du har brukt for til dagen)

Det dyraste eg eigde før eg var 18 var ein lett motorykkelt til 7500,- (betalt med komfe pengane).

Så til trådstartar vil eg sei at ikkje gje ein 13 ein 6230, for ein 3200 eller liknande held i lange baner, samt at du ikkje er med å støtte opp under det enorme kjøpepresset som ligger på dagens tenåringsforeldre.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
prøv å kom tråkkende på noe annet enn en Scott sykkel til 30000 her du hehe :p folk kommer til å peke og le (Ikke at de har peil i det hele tatt på sykkler, men trender tar helt av) Bør snu rundt på Europris sykkelen til 700,- da ja.

Bare for å spore av litt til....

Den råeste sykkelen jeg kan tenke meg må da være de Trek-sykkelene som ble brukt i Pacific Blue med den Y-formede ramma :p

Lenke til kommentar

Hei!!

Å kjøpe en sååå bra mobil til en 13-åring tror jeg ikke er så bra. Hun kommer til å sette utrolig høye krav til den neste, og den etter der... Noe som kan være unødvendig hvis hun selv ikke har bra nok økonomi.

Jeg vil anbefale ericcson t630. En mobil med grei pris som er utrolig bra (les testen her på amobil), eller du kan kjøpe z600 til henne. Jeg har sett at den er en stor suksess hos 16-åringer ihvertfall!

Lenke til kommentar
Asså, 6230 passer sefølgelig ikke til en 13 åring! hva skal en 13 åring med bluetooth? som sagt tidligere passer 3200 eller en t610/t630 bra!

selv har jeg Nokia 3650 og minnekort og er 14! :p

Sier du som hadde arbeidsuke på aobil.no som 13 åring :p:p:p

Hvis hun blir litt intresert i mobil, så har jo 6230 mange muligheter, og når pris ikke er noen hindring er jo det en veldig in mobil!

Lenke til kommentar

*rekke opp hånda i så fall*

Vel jeg er enig i begge påstander igrunn. Jeg fårstår hvordan en 12-13åring kan ville ha en p900 eller en 6230. Begge to er fabelaktige telefoner. Jeg foreksempel kjøpte meg en 6610 etter 3år med 3310, men følte den hadde for lite funksjoner, og byttet den inn i en Smasung V200. Da jeg fant ut at denne også hadde for lite funksjoner bytta jeg igjen inn i en Nokia 6600. Dette fordi jeg tenkte:" denne mobilen er den nyeste, beste og mest avanserte på markeddet. Altså: jeg behøver aldri å bytte igjen". Jeg brukte iherdig film funksjonen så vel som blåtann, spill, MMS, osv i en viss periode, til de jeg kjente ikke hadde mer å overføre. Jeg hadde den i ca 4måneder, til jeg innså at det var helt teit for meg. Som så mange andre ungdommer står jeg aktivt på skateboard og snowboard osv, og driver med fotball og annen sport, og fant fort ut at jeg ikke tørte å ta med meg en mobil til 5000 til tuppen av bigjumpen eller på kanten av en 1,5m høy rail/ nedover en asfaltbakke i 30km/t. Og jeg hadde ikke stor bruk for ting som Blåtann, IR, Internett, og alle de rare prgrammene som var på telefonen. Jeg kjøpte meg en Siemens SL55 (på grunn av lav pris:1200kr uten abo) for å bruke mens jeg var ute og fartet i alpint bakken osv, og fant også ut at jeg kom til å bruke den mer en den store tunge 6600en, og solgte den. Nå har jeg hatt SL55 i ca 4Måneder og er stor fornøyd. Eneste som kunne vært extra på den er Kamera, men Whatever.

Så jeg syns at det var morsomt i starten med alle funksjonene og morroa, men gikk fort lei.

At en persjon under 14-15åt skal gå rundt med en 6600 eller 6230 syns ikke jeg er greit at foreldrene lar barnet gjøre, i hvertfall ikke hvis det er foreldrene som finansierer mobilen. Hvis man ikke har forsikringer er det som å spise 5Lakner/høvdinger med kniv og gaffel, (og et godt glass rødvin til). (Desutten er mobiler som P8/900, 6230, 6600 osv annonsert som "proff" telefoner og selges ofte i jobb sammenhenger, og de fleste man ser med dem er menn i dress, med stresskofort i handa. De er folk som kan ta ansvar for de 5000kr de går rundt med hver dag, og har råd til å miste den på grunn av økonomien sin.)

Men dette betyr heller ikke at personen som eier en dyr mobil er ett større tyveri offer av den grunn. En eller annen idiot som kanskje ikke har gym på ungdomskolen, og lunter rundt i garderomben og får for seg at han vil stjele en mobil, ser ikke nødvendigvis konsekvent etter den 6230 som "Ole" hadde, men tar det han ser enten det er en 6610 eller en 6230, men jo, hvis persjonen vet at "Ole" har en dyr og fin 6230 så kan han da se etter den, og da går sjansen for tyveriet opp, men det er ikke veldig stor sjanse for tyveri av en mobil selv om den er dyr og fin, mener jeg.

Vel nok om det. Jeg har selv en SL55 og er nesten 100% fornøyd. Den er liten, kult design, kan sende sms, mms, osv. Farge skjerm, polytones og kan ringe med. Dette er det jeg mener er viktig i en mobil. :yes:

Lenke til kommentar

og å si at prisen ikke er noe hinder er helt tullete. Jo vist kan man mene at man har mye penger og vil gjøre alt for å få en glad datter, og godt kunne kjøpt over 10stk 6230 mobiler. Denne påstanden tror jeg går rett i dass etter at hun ved et uhell knuser, mister eller blir frastjålet mobilen. Det blir som å sende 5000kr ned i avløpet. Og hvis du ikke er enig så kan du jo prøve å sende noen Dyner (tusenlapper) ned i doen å se hva du føler etter på? :p Hvis man har over 20millioner kroner på kontoen, og gir en 6230 til 5000 kroner til datteren har alikevel noe å si når man mister mobilen. 5000kroner her og der kan bli mye penger etter hvert ;) Og når datterns mobil er en 5000kroners mobil er tapet av den ennda større å takle enn en mobil til 2000kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...