Mr-Zin Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Hei, jeg kjøpte meg en seagate 200gb s-ata disk, installeringa gikk fint og alt funker, men jeg merker at disken loader mye mere, og den er mye tregere en min 120 gb P-ata disk. Jeg testet begge diskene mine med HDtach, og fant ut at s-ata disken yter absolutt ikke alt. jeg har et msi kt400 ultra bsr hovedkort, så jeg lurte på om noen kunne ha en ide på hva jeg kan gjøre for å få optimal hastighet. (btw, jeg har ntfs filsystem, hvis det har noen betydning.) Takker for alt svar Endret 22. mai 2004 av Mr-Zin Lenke til kommentar
Mr-Zin Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Jeg må også nevne at den stakkars S-ata disken holder på å loade seg ihjel (høres ut som det). bare jeg høyere klikker på noe også når jeg åpner Iexplore virker den treg. som om c: var helt "full" Er det noen som har noen ideer på diverse konfigurasjoner jeg kan prøve, for å få bedre ytelse på den stakkars S-ata disken min? Endret 22. mai 2004 av Mr-Zin Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Hørtes litt rart ut. Ville kjørt diagnose av disken, helst seagate's eget hvis de har det. Når du kjørte HDtach la du merke til noe spesielt ? Den nye disken din skal være bedre en pata'en på alle punkter, tror jeg at man sikkert kan si. På HD tach "grafen", var det plasser hvor disken gikk til "bunn" og blir liggende der en centimeter eller to, før den gikk opp igjen ? Edit : eller var den bare jevnt over dårligere Endret 22. mai 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
Mr-Zin Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 vel, på grafen var er begynner den høyt som er over 70 mb/s og det skal jo egentlig være 140/150 mb/s her er resultatet av skrive hastigheten: read speed maximum 67,5mb/s, minimum 28.2mb/s, average 54.6mb/s. og det er virkelig dårlige resultater. jeg tenkte på at det kunne kanskje være hovedkortet som er "litt" gammelt eller driverne. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Legge inn de nyeste chipsset-driverne og SATA-driverne? Endret 22. mai 2004 av XenZor Lenke til kommentar
Mr-Zin Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Vel, nå har jeg fikset problemet, det var at de driverne som fulgte med var ikke helt ok2k det var egentlig bare "read burst speed" som var veldig lavt, så hdd'en måtte loade mye, mye mer ting var lettere en jeg trodde, alt jeg trengte var MSI live monitor også oppdaterte jeg driverne derfra. enkelt skulle det være ja men ellers takk til alle som så på dette emnet. Hilsen Mr-Zin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå