karamba Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 trenger ikke vernebrikker til slikt...har iallefall ikke jeg trengt.. og jeg har moret meg masse med den dremelen jeg fikk til jul... Selv om man er utstyrt med to øyne lønner det seg å ta vare på begge. Man klarer seg med det ene (mister bare dybdesynet osv), men det er jo moro med to! Bruk vernebriller! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 hva med vanlige briler da... er som regel det jeg går i.. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Går like bra det! Men man må ha noe som beskytter øynene. Og ja det er nødvendig kommer jo gnister når vi pusser i jern.. Er som og kappe med vinkelsliperen! Lenke til kommentar
karamba Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 hva med vanlige briler da... er som regel det jeg går i.. Det funker jo sikkert helt topp. Det skal vel mye til for at noe spretter inn i brillene slik at de blir ødelagt. Jeg har jo sett at noen bruker vernebriller over vanlige briller også, men... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 alle vernebrillene jeg har sett er nesten umulige å se igjennom da.. men så hører de til på undommskolen også da.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Går like bra det! Men man må ha noe som beskytter øynene. Og ja det er nødvendig kommer jo gnister når vi pusser i jern.. Er som og kappe med vinkelsliperen! det er da bare morsomt å se på gnistene.. fikset til og med bakgrunnsbilde på mobilen min av de.. hehe.. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Herregud? Skjønner du ikke at gnistene kan komme i øynene og ødelegge de? Men kan vi ikke slutte med denne diskusjonen !? Jeg sier jeg vil bruke vernebriller du gjør hva du vil! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 jammen.. gnistene går jo bare en vei da.. [end of discussion] Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Bruk vernebriller. Det er ikke tøft med stålflis i øyet. Og det kan gjøre mye skade og meget vondt. Jobber sammen med altfor mange som har fått øyeskader. Meget tøft prosjekt for en gutt på 11. Egentlig ikke så ille om du bruker jern. Ha i litt frostvæske for bil i vannet og jernet vil ikke ruste så mye. Denne maskinen skal vel ikke gå i så mange år, dette er vel mer en å øve seg på. Lykke til pc gutten! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 javel da.. hvor mye koster disse vernebrillene... har uansett ikke råd.. sparer allerede til et.. nei to prosjekter... (miniprosjekter..) Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 The coolkid du kan bare kjøpe et billig par solbriller slike som koster 20 -30 kr på en butikk.. Du trenger bare noe som beskytter øynene:) Visst kanskje faren din eller noe sånt bruker briller kan du kanskje låne de;) Hvem vet... Vernebriller er viktig Gnistene kan skifte vei og fyke overalt.. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Vernebriller: kr. 16,90 hos Biltema. Fåes også hos jernvarebutikker til rimelige priser. Endret 22. mai 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Foressten en liten UPDATE! http://groups.msn.com/Dataher/shoebox.msnw...Photo&PhotoID=5 Blokka skinner vel fint nå? Jeg synes den er pusset fint av meg;) Hva synes dere? mvh pcgutten Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Hjelper ikke om den skinner, hvis den er full i fjell og daler. Lærte et triks av en venn: Legg en glassplate på en flat bordplate. Oppå glasset har du litt olje. Legg så et fint smergelpapir (sandpapir for jern) i oljen og ha litt olje oppå det også. Skyv blokken lett frem og tilbake og du plansliper den på en billig måte som er mer enn god nok til ditt bruk. Lykke til igjen. Endret 22. mai 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Leder jern varme godt nokk da ? Trur det skal funke bra. Det var bare en P1 som skal kjøles. Egentlig ikke så ille om du bruker jern. Ha i litt frostvæske for bil i vannet og jernet vil ikke ruste så mye. Denne maskinen skal vel ikke gå i så mange år, dette er vel mer en å øve seg på. Lykke til pc gutten! Hmm... det var bare vanlig hageslange som skulle brukes i systeme, tåler den frostveske? Bra prosjekt dette, og du er flink som klarer deg så bra (til å være 11år.) Lykke til videre, håper ikke dette prosjekte blir døden for din pc. Endret 22. mai 2004 av Kalle_^ Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 http://www.overklokking.no/guides/plansliping/index.html Her er metoden for å planslipe nøye beskrevet Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Fin lekse for pc gutten det der. Håper ingen prøver det der på nyere prosessorer Men på vannblokker og kjøleribber kan det være fine tips der nå også. Endret 22. mai 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Hehe, Ja jeg skal planslipe blokka. Faren min må bare ta med "smergelpapir" fra jobben (Kværner) Der har de nok en del. Men blokka lekker så må kline på en del mer epoxy:( Metoden jeg bruker er fuller blokka opp helt fullt uten og søle, setter den på en talerk og ser neste dag om det er vann på tallerken. Ganske bra triks synes jeg mvh pcgutten Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg leste den planslipe guiden, men skjønte ikke hvor jeg skulle legge sandpapiret? Noen som vet det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg