majuz Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 jeg har følgende maskin: Abit KV8-MAX3 Powercoler 9800pro AMD athlon 64 3200+ Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMMs MSI DVD-brenner IDE DR8-A2, Sort, Retail DVD+R/+RW og DVD-R/-RW WD raptor 36,5 giga som OS`disk jeg kjører nå bare med en av ram brikkene... pcen min klikker hele tiden.. skjermen stopper helt opp!!!! er det skjermkort driveren??? jeg kjører den RAM brikka på ddr 333 nå for og prøve det men det samme skjer nå også... hva er det som kan være galt?? måtte skrive fort før maskinen klikket derfor manglende informasjon prøvde og instalere windows på vanlig IDE disk men pcen klikka under instalasjonen... fins det et program jeg kan prøve for og sjekke stabilteten på pcen??? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Du kan jo bruke prime 95, men slik som du beskriver pc-en spørs det om du vil komme noe langt med dette. Det kan også være et virus som messer opp pc-en, i så fall bør du kjøre ad-aware og scanne pc-en for virus. Lenke til kommentar
majuz Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 ad-aware fant først 19 ting så oppdaterte jeg den så fant den 7 til... er det d som var gale??? hva er prime 95??? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 ad-aware scanner ikke etter virus, det bare fjerner unødvendige ting som legger seg i registeret og bruker resusser, men det er lurt å kjøre det uansett men du kan ha fått virus ja, for den har vel vært stabil en stund ikke sant? Lenke til kommentar
majuz Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) den var vel stabil de to første døgnene og så lastet jeg ned en dom omega driver til skjermkortet so gjor at jeg fikk dårligere score i 3dmark så jeg la inn en ny en som var ifra www.ati.com men da var pcen ennå teit.. kjører norten nå!! Endret 22. mai 2004 av majuz Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 ad-aware fant først 19 ting så oppdaterte jeg den så fant den 7 til... er det d som var gale??? hva er prime 95??? Prime 95 brukes til å teste om pc-en er stabil (mest brukt etter at man har overklokket). Søker du litt på forumet tror jeg du kan finne link til nedlastning av det. Men prime retter ikke opp ustabilitet det bare tester om systemet er stabilt. Hvis pc-en ikke klikker lenger var det sannsynligvis det som var galt, men jeg ville uansett scannet for virus for eksempel med norten antivirus eller et annet antivirus program. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 du huska vel på å avinnstalere de gamle driverne føre du la inn de nye? driverkonflikter er no dritt Lenke til kommentar
majuz Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 du huska vel på å avinnstalere de gamle driverne føre du la inn de nye? driverkonflikter er no dritt oj... hvordan gjør jeg dette????? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) inne på kontrolpanel har du noe som heter legg til/fjern programmer det finner du et par ati greier som referer til skjermkort drivere, fjern disse, rebot maskina og innstaler de nye driverne Endret 22. mai 2004 av Spirre Lenke til kommentar
majuz Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 skal jeg legge inn den som fulgte med eller den nyeste på www.ati.com? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 catalyst 4.5 fra ati er den nyeste og den er ganske bra, den jeg bruker Lenke til kommentar
majuz Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 wxp-w2k-catalyst-8-01-040421a-015419c er det den???? Lenke til kommentar
majuz Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 tror det funker nå... det har ivertfall ikke skjedd på nytt for en stund.... tror det var skjermkort driveren eller det som ad-aware... TAKK=)=) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 bare hyggelig det står vel en plass hvem driver det er, men det ser ganske riktig ut du har huska å sette alt tilbake i bios som det skal være, pluss å sette inn den andre rammen igjen også sikkert Lenke til kommentar
majuz Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 skal gjøre det senere... tør ikke ennå Lenke til kommentar
majuz Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 problemet skjer ennå jeg har sottet inn begge RAM brikkene,, og da den klikte kom det opp slik send ikkesend gerier.. jeg trykte på send og fikk opp dette her: Error Caused by a Device Driver Thank you for submitting an error report. Unfortunately, we cannot provide you with specific information about how to resolve this problem at this time. The information that you and other users submit will be used to investigate this problem. Analysis A device driver installed on your system caused the problem, but we cannot determine the precise cause. Getting Help Depending on which situation is applicable to you, do one of the following: If this problem occurred after you installed a new hardware device on your system, the problem might be caused by the driver for the device. If you know the manufacturer of the device, contact the manufacturer's product support service for assistance. Some software, such as firewall and anti-virus software, also installs drivers. If this problem occurred after you installed new software, the software might have installed a driver that caused the problem. If you know the manufacturer of the software, contact the manufacturer's product support service for assistance. If you don't know the driver's manufacturer and need help diagnosing and resolving this problem, contact your computer manufacturer's product support service. Updated drivers might be available on the Microsoft Windows Update Web site. At Windows Update, you can have your computer scanned and, if there are updated drivers available, Windows Update will offer a selection of drivers that you might be able to use. To learn more about updated drivers that might be available, visit Microsoft Windows Update. For information about Microsoft support options, visit Microsoft Product Support Services. hva betyr dette??? Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har du hatt PC'en lenge ? er RAM'en ECC godkjent eller ? hvis ikke så..er det ikke noe rart den klikker ! Lenke til kommentar
majuz Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Abit KV8-MAX3 Powercoler 9800pro AMD athlon 64 3200+ Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMMs MSI DVD-brenner IDE DR8-A2, Sort, Retail DVD+R/+RW og DVD-R/-RW WD raptor 36,5 giga som OS`disk er det jeg har.. hatt pcen i en månede sikkert eller no sånt.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Du er klar over at du bare kan kjøre 400mhz på dimm 1. Og ikke på 2 og 3. Link Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har du hatt PC'en lenge ? er RAM'en ECC godkjent eller ? hvis ikke så..er det ikke noe rart den klikker ! Hva skal han med ECC på en Socket 754-maskin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå