Gå til innhold

følger kjølepasta med cpu vifter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man får som oftest med kjølepasta på de fleste "high-end" kjølere. Men det er som oftest ikke like bra som å kjøpe god pasta separat. Tviler på at man får med kjølepasta når man kjøper boxed, men jeg er ikke sikker. Har aldri kjøpt boxed :)

pcgutten Skrevet 22/05/2004 : 15:41

Visst man kjøper boxed følger ikke alt som trengs med da? 

CPU, vifte,kjølepasta?? 

Du "trenger" ikke kjølepasta for at ting skal fungere. De fleste ikke-hardwareinteresserte/entusiaster, dvs mannen i gata, vet ikke hva kjølepasta er. Men det er anbefalt å bruke for det hjelper betraktelig. Og når man først har tenkt å bruke det så er det greit å kjøpe seg en egen tube med god pasta som for eksempel Artic Silver 5. Se her.

Lenke til kommentar
Om du ikke skal klokke så trenger du heller ikke kjølepasta.

Levde lenge på boxed kjøleren uten kjølepasta den tida jeg ikke skulle klokke pcen min.

intel har en heatspredder som funker ganske bra, (amd64 har også heatspredder) plus at intel ikke blir like varme som amd cpu'er men det er ikke lurt å ikke ha kjølepasta

det pleier nesten alltid å følge med en form for kjølepasta, enten på tube eller i en liten termal pad forhåndsfesta på kjøleblokka, og den er bra nok, det er ikke noe vits å kjøpe artic silver 5 dersom du ikke overklokker

men bruk pasta uansett hva thomas sier, jo kaldere cpu jo bedre

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

En Boxed CPU er lagd for at man kan sette den rett i HK, og da følger det selvfølgelig med passende/nødvendig kjølepasta/-lim med, ferdig montert. Tungvint om man måtte kjøpe dette i tillegg på en boxed cpu, da er poenget borte. Boxed er for folk som ikke trenger å klokke noe, og bare vil montere enklest mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...