Cowboystrekk Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 holder på å bestille a64-system nå, og bestiller cpu uten vifte. tenkte på å kjøpe en termaltake tr2 m6, det jeg lurer på er om det ligger et lag med kjølepasta på undersiden av vifta eller om jeg må kjøpe dette separat? Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Må man ikke kjøpe dette seperat? Jeg skal kjøpe boxed følger det med kjølepasta da eller må jeg kjøpe det? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg fikk med en "slags" tynn kjølepasta med min Thermaltake vifte. Vaneligvis skal det ikke medfølge, og den som eventuelt medfølger er ikke noe spesielt god. Ville bestillt Arctic Silver 5 i tillegg, koster ikke mye uansett. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Visst man kjøper boxed følger ikke alt som trengs med da? CPU, vifte,kjølepasta?? Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Man får som oftest med kjølepasta på de fleste "high-end" kjølere. Men det er som oftest ikke like bra som å kjøpe god pasta separat. Tviler på at man får med kjølepasta når man kjøper boxed, men jeg er ikke sikker. Har aldri kjøpt boxed pcgutten Skrevet 22/05/2004 : 15:41 Visst man kjøper boxed følger ikke alt som trengs med da? CPU, vifte,kjølepasta?? Du "trenger" ikke kjølepasta for at ting skal fungere. De fleste ikke-hardwareinteresserte/entusiaster, dvs mannen i gata, vet ikke hva kjølepasta er. Men det er anbefalt å bruke for det hjelper betraktelig. Og når man først har tenkt å bruke det så er det greit å kjøpe seg en egen tube med god pasta som for eksempel Artic Silver 5. Se her. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 kjølepasta er en nødvendighet på dagens cpu'er, og i nesten alle tillfeller hvor dette ikke er påsmørt så blir cpu'en alt for varmt og systemet blir ustabilt eller enda værre: det kræsjer Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Om du ikke skal klokke så trenger du heller ikke kjølepasta. Levde lenge på boxed kjøleren uten kjølepasta den tida jeg ikke skulle klokke pcen min. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Om du ikke skal klokke så trenger du heller ikke kjølepasta. Levde lenge på boxed kjøleren uten kjølepasta den tida jeg ikke skulle klokke pcen min. intel har en heatspredder som funker ganske bra, (amd64 har også heatspredder) plus at intel ikke blir like varme som amd cpu'er men det er ikke lurt å ikke ha kjølepasta det pleier nesten alltid å følge med en form for kjølepasta, enten på tube eller i en liten termal pad forhåndsfesta på kjøleblokka, og den er bra nok, det er ikke noe vits å kjøpe artic silver 5 dersom du ikke overklokker men bruk pasta uansett hva thomas sier, jo kaldere cpu jo bedre Endret 22. mai 2004 av Spirre Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 En Boxed CPU er lagd for at man kan sette den rett i HK, og da følger det selvfølgelig med passende/nødvendig kjølepasta/-lim med, ferdig montert. Tungvint om man måtte kjøpe dette i tillegg på en boxed cpu, da er poenget borte. Boxed er for folk som ikke trenger å klokke noe, og bare vil montere enklest mulig. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Takk Playmofetish. Er jo enig boxed er jo laga for og sette det i hk så skal det virke. slik at de som ikke kan så mye slepper og slite med og finne vifter som passer og diverse ting:) Så da kjøper jeg ikke noe.... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 databutikken.com.no har en amd64 3200+ 1mb cashe med vifte til under 2400,- Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 takker for svar, jeg skulle bestille fra pcutstyr og de hadde ikke kjølepasta på lager men satser på at det følger med litt på termaltake-vifta. har alltid fått med kjølepasta når jeg kjøpte boxed-cpu før men mulig det ikke alltid er tilfellet Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg kjøpte en Thermal Taken vifte for 2 uker siden og dær var det med en liten pose kjølepasta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå