wil Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) jeg sitter å lager en hjemmeside med Dreamveawer i Windows, men nå som jeg har begynt med Linux så vil jeg ha et hjemmeside program i Linux også, men har lyst til at programmet skal være grafisk grensesnitt basert, dvs. ikke tekstbasert slik at jeg må skrive kode hele tiden. er ikke særlig flink på sånn enda. noen tips om hvilke programmer jeg bør bruke? prøvde på freshmeat.net, men fant ikke stort. håper på mange svar. Endret 22. mai 2004 av wil Lenke til kommentar
dvj Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=154514 har litt diskusjon om det Endret 22. mai 2004 av dvj Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Dersom du vil drive litt seriøst med webdesign bør du lære deg HTML/CSS/PHP, og skrive selv. Du har så vanvittig mye mer kontroll. Quanta er perfekt for det. Dreamweaver funker vel i CrossOver Office om du MÅ ha WYSIWYG Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 er ikke særlig flink på sånn enda. Og det blir du heller aldri hvis du bruker grafiske grensesnitt. Eneste måten man lærer å kode på, er å kode. Sånn er det, og sånn vil det alltid være. Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 ok, takk skal du ha, men hvis jeg skal kode i HTML eller noe sånt så kan jeg jo heller bruke en enkel editor i Linux da? Lenke til kommentar
obotron Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 ok, takk skal du ha, men hvis jeg skal kode i HTML eller noe sånt så kan jeg jo heller bruke en enkel editor i Linux da? Bluefish er en ypperlig html/php/css editor, anbefales på det varmeste!! Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 dersom du er vandt til ms frontpage eller.no så er nvu veldig bra å bruke.. den hjelper deg til å lage en web side på 1-2-3. og du trenger ikke å kunne noe koder eller.no dersom du skal kode selv så kan du bruke hvilken som helt editor. eller du kan bruke quanta plus. Lenke til kommentar
sim Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg sitter og holder på med et lite hjemmesideprosjekt. Bruker bare pico. Ikke for å være tøff eller hax0xr0xr0r, men kun fordi jeg ikke har noe bedre. Hvis du skal kode manuelt, så er det sikkert en fordel med noe som har tag-highlighting. Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Det er selvfølgelig en fordel å kunne kode manuelt for å få kontroll over koden (og få den til å validere), men WhatYouSeeIsWhatYouGet-editorer er greie å ha når man jobber med større tabeller, eller, som nevnt, bare lager nettsider for drid og fanteri (morroskyld). Hvis du derimot vil lære deg HTML: Bruk, som sim sa, en HTML-editor som farger tagene (som f.eks. Quantra eller KWrite), eller aller helst en editor som både er WYSIWYG og viser koder med farger. Benytt deg også så mye du kan av W3C Schools. En fin måte å lære seg HTML på er å begynne å kode PHP. Det gjør siden mer funksjonell, og du blir samtidig nødt til å grave litt i kodene. Tror det var denne måten jeg for alvor lærte meg HTML. Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 tusen takk for svare. Nvu, er programmet jeg kommer til å bruke i Linux. har akkurat prøvd programmet i Windowsen min på laptoppen nå å det funka fint. er bare å begynne å lage hjemmeside i Linux og nå tenker jeg, men jeg skal lære meg HTML etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå