Gå til innhold

Multimedia Audio Controller og andre problemer...

Anbefalte innlegg

Hei!

Ved oppstart av min gamle Dell PIII får jeg beskjed om at ny hardware er funnet, og den automatiske installasjonsprosessen settes igang. Jeg har et AudioTrak Prodigy 192 lydkort, og jeg tror dermed at det er controlleren til denne som ikke er riktig installert. Har avinstallert alle drivere, samt PCI kort, og reinstallert i normal rekkefølge - PCI kort -> drivere, med krevde restarter.

Problemet er at jeg ikke får noen valg i Control Panel -> Sounds and Multimedia -> Audio. Med andre ord får jeg ikke valgt "Preferred playback device". :hrm:

Hva kan årsaken være, og hva kan være en løsning på problemet? :dontgetit:

På forhånd takk! :yes:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, fordi linken på sidene ikke fungerer. Men samme konfigurasjon har fungert i noen måneder. Ingenting nytt har blitt lagt til maskina etter lydkortet, av hardware eller OS relaterte programmer.

Nå har jeg derimot fått tak i driverne. Skal installere de, så se hvordan det bidrar til saken.

Endret av Euphor
Lenke til kommentar

Flott! Nye drivere installert. Nå får jeg valgt hvilke "device" som skal brukes hvor. Men fortsatt får jeg opp en melding om at Multimedia Audio Controller er funnet og at den mangler driver. Går det greit å gjøre den inaktiv eller er den vikitg for noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...