Gå til innhold

Hjelp, til klokking av XP3000+....

Anbefalte innlegg

Heisann.....

Har følgende system:

Abit NF7 v2.0

AMD XP3000+ (333fsb)

2x512 Corsair VS pc3200

Radeon 9700

Cpuen er jo låst, så d er kun fsb jeg stiller på. Jeg får den opp til 185, stabilt, men over d begynner ting å ikke like seg. V-Core står på 1,65 i bios, men Abit Eq måler den til 1,6.

Tempen ligger mellom 39/45 idle/load. Og system på sirkus 30 hele tida... Dette er ved 185 fsb.

AGP frekvensen står på 66mhz, denne er låst til det i bios, men hva med pci? dersom den øker i takt med det andre, kan vel det være en god grunn til at jeg ikke får det høyere? Finner ikke noe sted det står om det i bios.

Regner med at v-core må opp, for å yte mer, men hadde vært gøy med litt innspill fra andre..... Kanskje noe jeg har glemt........... Jeg føler uansett at jeg hører til å få mer utav systemet mitt!?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis agp er låst så er vel pci det også

prøv å sett opp vcore til ca 1,75v, da burde du komme litt høyere

jeg ville tro den klarte mer enn 230mhz overklokk...

du kan kjøre vcore opp til 1,9 dersom det trengs (ikke alltid det hjelper å øke vcore, har den nådd max så har den nådd max) uten å være spes redd for saker og ting men du bør helt klart holde deg under 50 grader load, så noen kabinettvifter er en ting å tenke på

Lenke til kommentar
hvis agp er låst så er vel pci det også

prøv å sett opp vcore til ca 1,75v, da burde du komme litt høyere

jeg ville tro den klarte mer enn 230mhz overklokk...

du kan kjøre vcore opp til 1,9 dersom det trengs (ikke alltid det hjelper å øke vcore, har den nådd max så har den nådd max) uten å være spes redd for saker og ting men du bør helt klart holde deg under 50 grader load, så noen kabinettvifter er en ting å tenke på

godt å høre at jeg ikke trenger bekymre meg for at lydkort og diverse går i dass da iallfall........ Regnet med at d var vcore som trengte justeringer ja...... spenningen på rammen står på 2,61..... trenger denne også mer futt ettersom fsb øker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...