Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk / routing

Anbefalte innlegg

Hei.

Har satt opp en D-link 624+ trådløs router. Bredbånd blir levert fra Nextgentel (med fast IP) og det er en Cisco router/modem som ligger ved. Har satt opp routeren til statisk IP (ikke dhcp) og har brukt MAC- filtrering. Funksjonen for ping er av, slik at det skal gå ann å pinge.

Har satt opp routeren til å åpne porter og forwarde dem på riktig måte, men kommer ikke inn. Har satt opp Remote Administrator på en av PC'ne i nettverket.

Og når jeg prøver å pinge den faste IP adressen, skjer det ikke noen ting. Hadde en Zyxel router først og det funket uten problemer :(

Noen gode råd? Må jeg inn i Cisco routeren/modemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har satt opp en D-link 624+ trådløs router. Bredbånd blir levert fra Nextgentel (med fast IP) og det er en Cisco router/modem som ligger ved. Har satt opp routeren til statisk IP (ikke dhcp) og har brukt MAC- filtrering. Funksjonen for ping er av, slik at det skal gå ann å pinge.

Har satt opp routeren til å åpne porter og forwarde dem på riktig måte, men kommer ikke inn. Har satt opp Remote Administrator på en av PC'ne i nettverket.

Og når jeg prøver å pinge den faste IP adressen, skjer det ikke noen ting. Hadde en Zyxel router først og det funket uten problemer :(

Noen gode råd? Må jeg inn i Cisco routeren/modemet?

Ja, modemet fra NGT er jo en NAT boks så du må nok inn i den og forwarde portene der også. Jeg er ingen NGT ekspert, så er det sikkert noen andre som kan svare bedre på hvordan du gjør dette.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...