Gå til innhold

hvilke harddisk til xbox

Anbefalte innlegg

vet ikke om jeg har postet på riktig plass no men...

skal bytte ut 8gb hdd`en som er i xbox`en som jeg kjøpte i går...

skulle til å bestille det billigste og beste da jeg kom til å tenke på.

er det noe spesiell hdd som skal være der?

altså skal den byttes ut med en som er 7200rpm? 2 eller 8mb cache? osv..

noen som har erfaring på dette området som kan hjelpe meg. og om 2 eller 8 mb er likegyldig vil det være noe forbedring med 8mb i en xbox? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp en 5400RPM disk, bråker mindre :p

Seagate vet jeg værtfall funker bra, men er flere meker som også er bra.

Merk: Det er også merker som er ikke bra i xboxen..

tenkte på 160gb hdd... er ikke noen 5400rpm hdder som er så store...

er ikke prisforskjell heller så går heller for 7200... støy er ikke store problemet...

det du nevnte om ukompatibilitet... hmmm er det noen plass der de har noen lister over hva som fungerer til hva?

skal sette i executer 2,3B chip`en om det har noe å si (nyeste chipen på markedet? loddefri... :thumbup: )

Lenke til kommentar
Kjøp en 5400RPM disk, bråker mindre :p

Seagate vet jeg værtfall funker bra, men er flere meker som også er bra.

Merk: Det er også merker som er ikke bra i xboxen..

tenkte på 160gb hdd... er ikke noen 5400rpm hdder som er så store...

er ikke prisforskjell heller så går heller for 7200... støy er ikke store problemet...

det du nevnte om ukompatibilitet... hmmm er det noen plass der de har noen lister over hva som fungerer til hva?

skal sette i executer 2,3B chip`en om det har noe å si (nyeste chipen på markedet? loddefri... :thumbup: )

PSdata selger 160GB 5400 RPM Samsung disker. link

Komplett har 5400 Maxtor på 300GB hvis det frister ;).

Varme er også en grunn til å velge 5400 fremfor 7200.

Selv har jeg en 7200RPM Seagate på 120GB med 8MB cache i min, og er veldig fornøyd med den. Lite støy ihvertfall. Skulle jeg kjøpt nå, hadde det blitt en større disk og kanskje 5400 med tanke på varme og at den kanskje holder lenger. Ikke at jeg har merket at varme egentlig er et problem.

Kanskje gammelt nytt, men vær obs på at det er veldig mye foreldet info om Xbox rundt omkring på nettet. At den ikke støtter større enn 120GB harddisk er ett eksempel. At du må bruke en evighet på å klargjøre disken er et annet. Jeg synes faktisk det var enklere å sette i ny harddisk i en Xbox enn i en PC. Ikke at det siste akkurat er vanskelig heller men.

Det er vel nå noe sånt som 7 versjoner av XBox og mange forskjellige mod chipper, så det er kanskje ikke så rart det blir mye urelevant info rundt omkring.

Endret av OBServer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...