always curious Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hei. Er det noen som kan hjelpe meg med denne. Jeg har en web app som jeg har lagt til en file upload på. Bruker skal kunne laste opp en fil og lagre den i en angitt mappe. Dette fungerer helt fint. Det jeg derimot har problemer med er at når bruker trykker legg til så tester jeg på om filen finnes fra før eller ikke i mappen. Det jeg ikke får til da er å lage en slags confirm funktion. Altså hvis filen finnes ønsker jeg at bruker får opp en boks hvor han får valget om å overskrive eller avbryte. Jeg får testet på om fillen finnes eller ikke men som sagt så ønsker jeg da å gi brukeren valget om å skrive over eller avbryte innleggelsen. Blir utroooolig glad hvis noen kan hjelpe meg med denne!!! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 kommer ikke denne opp automatisk om du bruker en SaveFileDialog-sak? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Husk at filen faktisk BLIR lastet opp med en gang brukeren trykker på submit i browseren. Du bør da: * Lagre filen med et temporært filnavn * Spør brukeren om han vil overskrive (kan godt være en ny aspx side for litt mer oversikt, eller ascx) * Rename(slett gamle først) eller slett den temporære filen avhengig av hva brukeren valgte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå