Tfosheim Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 TerraTec, Creative: Ingen grafikk Denne uken trakk "agnostiske" Creative seg fra å produsere ATI-kort, mens TerraTec gikk fullstendig ut av grafikkort-bransjen. Begge er lei av å være frontkjempere i kampen om 3D-kortene og følte at presset ble for stort. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Creative i fronten? eeh ja sikkert...Jeg hadde aldri valgt 3D-kort fra dem, de får holde seg til lydkort. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Creative lager gode skjermkort de.. Ikke de beste, men heller ikke de verste Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Overdrevet å si de er ledende, var det jeg mente, litt latterlig å påstå de er så i fronten og hardt presset at de må gi seg, tror heller det er dårlig salg som er årsaken. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Overdrevet å si de er ledende, var det jeg mente, litt latterlig å påstå de er så i fronten og hardt presset at de må gi seg, tror heller det er dårlig salg som er årsaken. "However, we know that many ATI partners will love the news since this means more cards for them to sell, but I guess the startroopers at ATI's Mothership HQ is not very happy at losing the biggest retail partner from its score card." kan vel si at biggest = ledende Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 De leverte jo et ledende kort. Ati sitt 9800. Men av en eller annen grunn føler jeg meg ikke særlig trygg på å kjøpe fra dem. Men som sagt, de egner seg best på lyd Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Dem leverte som sagt 9800XT kort. Har følt at Creative har vært en "billigprodusent" med dårlig til middels kvalitet på kortene sine. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Har følt at Creative har vært en "billigprodusent" med dårlig til middels kvalitet på kortene sine. billig! Lenke til kommentar
chil Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Creativ sleit litt med G4 serien, Radeon korta har o vert ok har de ikke. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) "Verken ATI eller NVIDIA lager sine egne grafikkort for massemarkedet" ATI lager egne grafikkort. Ikke så lett få kjøpt i Europa, men de lager fortsatt egne grafikkort (Quad.no selger f.eks et ATI Radeon 9800 Pro skjermkort) Endret 22. mai 2004 av Spaz Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 "Verken ATI eller NVIDIA lager sine egne grafikkort for massemarkedet" ATI lager egne grafikkort. Ikke så lett få kjøpt i Europa, men de lager fortsatt egne grafikkort (Quad.no selger f.eks et ATI Radeon 9800 Pro skjermkort) De er vanskelige å tak i punktum. Og det er vel Sapphire som lager dem ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Mulig Sapphire lager dem, men disse lages i så fall på kontrakt fra ATI selv, og da blir det akkurat det samme som om ATI skulle ha bygget de på egen fabrikk. Men dessverre, de er vanskelige å få tak i her til lands. Og det er synd. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Fra hva Dave Baumann skriver her, så trodde jeg det bare var Creative Asia som trakk seg fra å lage ATI kort... Siden han ikke lenger ber folk om å ikke sitere seg, tar jeg sjansen... Creative operate as three separate entities - Asia, Europe and Ameria. They effectively operate as separate companies and manufacturers deal with them as such (Note, that the US division dropped out of graphics entirely). .... Given this report appear to talk about Singapore, I would assume that they are talking about the Asia division, so that might not impact Creative Europe. I suspect that this could be a role reversal of what we saw last time - ATI keen to keep Creative Europes distribution capabilities and so they are getting better prices than Creative Asia (and so they go back to NV). Han kommer også med mer bakgrunn i posten, men da får klikke her for hans post og her for hele tråden Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Ja fler og fler trekker seg ut , det er jo ikke lenge siden Hercules la inn årene , skremmende om peset etter å vere best av nforce og ati skal føre til at fler og fler trekker seg ut. For det er ikke tvil om at det koster å lage disse kortene og med stadig nye kort med svert korte mellomrom er det vel begrenset hva de får solgt av hver utgave . Det skumle er vel imidlertid at dette kan føre til at man sitter igjen med så få produsenter av kort at disse kan diktere prisene gjennom et samarbeid, vet det er ulovlig men det skjer uansett. Endret 22. mai 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Det ser ut til at for mye konkuranse har gjort at noen av aktørene må gi etter, en farlig trend. Tror nok at dette komme til å være en økende trend, i dataverden der det de har begynt å ha usnunt lavt avanse på varene. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Creative... ...og bestemte seg for å gå inn i GPU-bransjen noe sent. Har ikke Creative laget skjermkort siden Voodoo dagene ? Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 "Creative sleit litt med GF4 serien" BS! De "lagde", vel MSi lagde de, de kortene som kunne klokkes mest når GF4 kom... Og jeg har ett av dem. Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Denne uken trakk "agnostiske" Creative seg fra å produsere ATI-kort jeg lurer på hvorfor en benytter ordet agnostisk om creative... vet artikelforfatter hva dette ordet betyr? Endret 22. mai 2004 av WikingTOR Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Denne uken trakk "agnostiske" Creative seg fra å produsere ATI-kort jeg lurer på hvorfor en benytter ordet agnostisk om creative... vet artikelforfatter hva dette ordet betyr? Vel ordet kan rett og slett bety at Creative i dette tilfellet stiller seg tvilende og/eller ikke-forpliktende overfor spørsmålet om de vil fortsette å produsere skjermkort. Ordet trenger ikke nødvendigvis ha noe med ens tro på Gud å gjøre. Men jeg er enig; litt merkelig valg av ord. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Creative... ...og bestemte seg for å gå inn i GPU-bransjen noe sent. Har ikke Creative laget skjermkort siden Voodoo dagene ? Kan nok stemme at de lagde voodoo kort, jeg har hvertfall et gammelt rivaTNT kort fra creative og det kom jo rimelig rett etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå