Gå til innhold

Problemer med Logitch z-680

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettop montert det nye lydanlegget mitt, men får ikke lyd i de bakre satelittene. Jeg har Creative Live! 5.1 lydkort, og bruker standard windowsdrivere til det. (driverne som fulgte med forårsaket bluescreen og banning). Hva er galt?

Edit : navnet til driverne er Creative SB Live! Basic (WDM)

Endret av lubbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar du har installert et program til lydkortet ditt hvor du kan stille inn

lyden på aller høytalere (inklusive surround høytalerne, som er de bak)

På dette programmet må du stille inn at settet skal være 5.1 lyd, og ikke bare stereo..

Edit:

Musikk / DVD program kan også støtte surrounde lyd. mitt eksempel:

Et eksempel på at du ikke hører lyd på noen høytalere.

Har intervideo WinDVD recorder 5, samt Windows Media player..

Hvis jeg hører mp3 via Media player, så hører jeg ikke lyd på alle,

mens når jeg hører mp3 med Windvd recorder 5 så er det full surround

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Hmmm. Når jeg legger øret inntil de bakre høytalerne hører jeg at det kommer lyd, men det er også en irriterende suselyd. Er dette meningen?

Det er litt "white-hiss" i Logitech Z-680, men dette har blitt bedre med de nyeste versjonene i Control Poden. De første versjonene hadde mye mer enn dagens. Jeg husker ikke hvilket versjon-nummer som er "best", men jeg tipper du har en av de nyere. (1.1.2 eller 3 eller mer) Dette ser du vet å holde input og settings inne samtidig mens Control Poden er av. (rødt lys :p)

Om du må HEEEEEELT inntil høyttalerene for å høre lyden, så er det vel ikke så galt? Jeg har mine høyttalere slik og hører nesten ikke noe når jeg sitter i "kroken". Når jeg sitter i kroken er det som oftest noe på TV, og da hører jeg null og nix. Har også alltid på musikk når kompiser er på besøk :)

Hvor godt fornøyd er du med høyttalerene? Så nettopp "The Matrix" på DVD for første gang (sett VHS X hundre ganger på VHSen) og kan si at jeg hørte flere lyder denne gangen, dessuten var det en mye bedre opplevelse! :green::w00t::dribble:

Lenke til kommentar
Edit:

mens når jeg hører mp3 med Windvd recorder 5 så er det full surround

Logitech Z-680 har en innebyget dekoder som gjør at så lenge du har PL2 Music/Movie (Dolby) satt som innstilling, så er det lyd i alle høyttalerene, uansett om det er satt til stereo eller ikke noe annet sted. ;):yes:

Lenke til kommentar
Edit:

mens når jeg hører  mp3 med Windvd recorder 5 så er det full surround

Logitech Z-680 har en innebyget dekoder som gjør at så lenge du har PL2 Music/Movie (Dolby) satt som innstilling, så er det lyd i alle høyttalerene, uansett om det er satt til stereo eller ikke noe annet sted. ;):yes:

Hvet..

Jeg tar utgangspunkt at surround systemet er satt til 6 channel direct direkte til pc..

Da vil det være slik jeg sier, at du får f.eks ikke lyd i midtre høytaler, men

med windvd får du grunnet at Windvd støtter surround i programvare, samt at

windvd finner ut om det er koblet til et ekstenrt system som stytter Dolby osv..

Lenke til kommentar
Tipper det er en fysisk innstilling. Sjekket alle kablene? Satt på PL2 5.1? Se også her. Jeg har samme system, blir knall når du får det til :thumbup:

Er det noen som vet om et program, utenom det som fulgte med audigy, som kan teste surround anlegget. Når jeg tester med softwaren som fulgte med audigy 2 så får jeg ikke lyd i de bakerste, selv om de fungerer. Når jeg har stereox2 så hører jeg det fint, men ikke med det programmet.

Når jeg tester så står kontrolleren som PL2 movie. Har aldri sett PL2 5.1. Hvordan får du den? Høytaler oppsettet står selvsagt på 5.1, SPDIF passtrough og Digital output. Er det da noe som er galt?

Lenke til kommentar

Jeg har Logitech Z-680 og et Audigy 2 lydkort. blir det bedre lyd ved tilkobling mellom lydkortet og anlegget med en digital kabel(minijack til coax), enn ved de tre kablene(front, rear, center/sub) som fulgte med?

Lenke til kommentar
Et tillegg spm.. ser selv at jeg har System Firmware 1.1.2 tli mitt

logitech z-680

Er det mulig å oppgradere firmware til surround systemet z-680 ?

Ikke uten å få ny Control Pod av Logitech. ;)

Når jeg tester så står kontrolleren som PL2 movie. Har aldri sett PL2 5.1. Hvordan får du den? Høytaler oppsettet står selvsagt på 5.1, SPDIF passtrough og Digital output. Er det da noe som er galt?

Tenkte at 5.1 kunne gå for Movie/Music innstillingene ;) Er nok ikke noe som er galt ;) Kjører S/PDIF til vanlig, men har også koblet Coax og 6Ch Direct på, fra PCen. Ikke noen spesiell grunn egentlig.

Jeg har Logitech Z-680 og et Audigy 2 lydkort. blir det bedre lyd ved tilkobling mellom lydkortet og anlegget med en digital kabel(minijack til coax), enn ved de tre kablene(front, rear, center/sub) som fulgte med?

Jeg har ikke lagt merke til noen forskjell fra 6CH Direct til S/PDIF, annet enn at det er en mindre kabel :)

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...