Gå til innhold

Heatsink for minnet til GF4 Ti4400?

Anbefalte innlegg

Har lest flere poster på forumet som tilsier at man kan tjene en god del MHz på minnet med kjøleribber montert.

Hvor får jeg tak i ribber som passer de kvadratiske BGA-minnebrikkene på GF4 Ti? Har sett en mulig kandidat på Databutikken.com, GlobalWin HDC08 med dimensjoner 19,8 x 12,6 x 8,0mm. Denne er laget for den rektangulære typen minne, og må kanskje kuttes i 2 deler.

Noen andre forslag?

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-04-10 14:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også sett på ThermalTake-settet, men det vil nok ikke passe skikkelig, da hver ribbe må dekke 2 RAM-brikker samtidig og kanskje ikke dekke brikkene skikkelig. Dessuten blir ikke kjøleeffekten så bra når 2 brikker må dele på 1 ribbe...eller? Kom med tilbakemelding hvis jeg tar feil.

Har Creative GF4 Ti4400 RAM-brikker på baksiden også? Greit å vite hvis jeg skal gå for de ribbene fra GlobalWin...

Lenke til kommentar

Jeg har Msi GF4 ti 4400, og har montert thermal take sine kjøleribber på begge sider. Kjøpte 2 sett slik at to brikker deler en ribbe, dette fungerer bedre enn de små filleribbene til globalwin. Det hjalp i alle fall bra på mitt kort kjører det på 310/710 tidligere fikk jeg det på 310/680. Jeg har hørt at rammen på Gf4 ikke ble så varm...mine blir i alle fall det. NÅ får jeg Dangerden`s vannblokk på fredag til å ha på coren, vifta bråker så inni *******.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

Ble overbevist av Lego der - tror jeg går for det ThermalTake-settet. Har fra før Arctic Silver lim, som jeg blander med litt AS3 for å få limt på plass ribbene.

Creative sine GF4-kort er så vidt jeg vet produsert av MSI, så hastigheter som Lego får med sitt MSI GF4 Ti4400 er innen rekkevidde for Creative...

Lenke til kommentar

Jeg har også montert de kjøleribbene fra Thermaltake på mitt kort. Det passer utmerket, du må bare kjøpe to sett. Jeg brukte den frag-tapen som fulgte med jeg, har AS lim også, men jeg liker ikke tanken på å lime de fast for alltid eller din ide med å blande den ut.

Det bør ikke være noe problem at 2 og 2 brikker deler kjøleribbe, de ribbene er jo rimelig store så varmen bør kunne spre seg godt utover samme f. Hvis du er skeptisk til det så er det bare å dele de i to. :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...