Gå til innhold

Beste snakke prog over nette

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste voicechat programmer MÅ kreve mye av internettforbindelsen, for å greie å holde en grei kvalitet på pratinga. Men man kan vel redusere kvaliteten ganske kraftig. Blir mere "walkie talkie" kvalitet på pratinga da, men mindre båndbredde.

En kompis av meg bruker Ventrilo mens de spiller Anarchy Online (bare trykker en spesiell tast når han vil prate i mikrofonen). Det er lagt opp så man kan sette opp store grupper, eller private kanaler bare du og en til kan være inne på.

Så det kan ikke ta for mye internetthastighet å bruke det, siden han fortsatt kan spille MMORPG samtidig som det er på.

Kan lastes ned herfra:

http://www.ventrilo.com/download.php

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ventrilo er genialt. Trekker lite linje og har ekstremt god lydkvalitet. Du trenger ikke leie server heller. Jeg brukte en 133 MHz PC som ventrilo-server. Den kjører en del andre prosesser i tillegg, fungerte fin-fint.

Lenke til kommentar
Okay det visste ikke jeg. Leie server eller bruke en ekstern server..kan man ikke bare sette det opp på sin egen PC og snakke ivei eller?

Joda, fungerer helt fint det, du må bare passe på å åpne porter slik at andre folk kan koble til utenfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...