cipher Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg har lenge brukt $_GET['p'] for å bestemme hvilken side jeg skal vise i et phpscript, men har lagt merke til at dette virker dårlig hvis jeg skal bruke et form som også bruker GET metoden. Noen ideer for å fikse dette? Årsaken til at jeg spør er at jeg skal lage en liten søkemotor for siden min og ønsker at bruker skal kunne skrive søket rett inn i adressen som dette: index.php?p=search&key=søkeord istedenfor at han MÅ fylle inn et skjema. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 skjønner ikke helt problemet... det er vel uproblematisk å bruke flere variabler i adresselinja? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 - hvis du lurte på det jeg tror du lurer på, er svaret: $key = $_GET['key'] if (!empty($key)) { $p = "search"; } Lenke til kommentar
cipher Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) <?PHP if($_GET['p'] == 'siden') { echo('siden'); echo("\n\n".$_GET['key']); } else { echo('<form method="get" action="get.php?p=siden"><input type="hidden" name="key" value="test"><input type="submit"></form>'); } ?> http://studweb.hig.no/020843/get.php hvis dere ser på den der så virker det å gå direkte til http://studweb.hig.no/020843/get.php?p=siden men det virker IKKE å trykke submit for så å komme til samme side. Endret 22. mai 2004 av cipher Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 aha... skjønner... sett inn denne mellom <form> og </form> og skriv kun get.php i form.action <input type="hidden" name="p" value="siden"> ...forstår jg nå? Lenke til kommentar
cipher Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 det er godt mulig. synd man ikke kan bare skrive det i action="" da...men men, hvis det virker så Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 mener å huske at du kan skrive det i action hvis method er satt til post Lenke til kommentar
cipher Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 mener å huske at du kan skrive det i action hvis method er satt til post jepp det går, men da kan jeg ikke lenger skrive det inn i adresselinjen. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 det stemmer. har u fått svar på det du lurte på? hvis ikke må du bare spørre mer (jeg ble bare forvirret her jeg, men hvis jeg var til noe hjelp er det bra ) Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) *slettet* Endret 22. mai 2004 av rogbiff Lenke til kommentar
cipher Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 det stemmer. har u fått svar på det du lurte på? hvis ikke må du bare spørre mer (jeg ble bare forvirret her jeg, men hvis jeg var til noe hjelp er det bra ) jepp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå