Gå til innhold

Connect3d 9800XT vs 800Xpro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Robin B: hvorfor d= er jo bedre enn 9800XT, og 5950ultra.. ligger tett oppunder X800XT..omtrent like bra i lavere oppløsninger.. (ifølge Tom`s Hardware) så dårlig tror jeg d ikke er, men ikke sikkert d er så MYE bedre enn 9800XT

Lenke til kommentar
Er personlig en smule skuffet over ytelsen til X800 Pro, så det kortet blir det ikke på meg. ;)

tør jeg spørre hvorfor?

jeg syns vi bør vente på resultater fra hardware.no før

vi uttaler seg om det, for det har jo tydeligvis vært endel

useriøse aktører som har testet eller "testet" kortene..

så jeg setter meg på et plankegjerde og venter, til jeg får

tresmak i rompa :)

Lenke til kommentar

He he regnet med at noen reagerte på det, vel synes differansen mellom Pro og XT er litt for stor i høyere oppløsninger som i 1600x1200 med AA og AF. Ati burde kansje ha klokket begge likt side Pro utgaven har 12 Pipes. Hadde Pro utgaven kostet Ca.3000.- så hadde det vært greit, men ikke opp mot 4000,- som noen tar.

Lenke til kommentar

billigste X800pro koster 3600.. men, uansett, ser/merker vel ikke så mye forskjell tror jeg.. så bilder fra 9800XT og X800pro.. skal være perfeksjonist for å se noe særlig foskjell.. men mulig X800XT er en del bedre i høyere oppløsninger :p

Lenke til kommentar
begge kortene er connect3d, men 9800XT kortet er 500 kr dyrere enn X800pro kortet?!?

Er ikke X800 nyere og bedre? jo! hvorfor er 9800XT dyrere da!!

lett å blir forvirret gitt!!

Takk for svar anyway!

:hmm::hmm:

Psdata.no har tydligvis ikke giddi å endre noe på prisen på 9800 XT kortene. Noe de må gjøre.

Lenke til kommentar
He he regnet med at noen reagerte på det, vel synes differansen mellom Pro og XT er litt for stor i høyere oppløsninger som i 1600x1200 med AA og AF. Ati burde kansje ha klokket begge likt side Pro utgaven har 12 Pipes. Hadde Pro utgaven kostet Ca.3000.- så hadde det vært greit, men ikke opp mot 4000,- som noen tar.

Syns du opptil 30-35% høyere ytelse er verdt ~65% høyere pris? Når X800Pro er prissatt til ~4000,- svarer det bra til ytelsen i forhold til X800XT PE.

Lenke til kommentar

Der var du Mista, ventet på at du skulle dukke opp :p , vel man kan vel si at ingen av kortene er verdt det, men jeg vet ikke prisen på XT ennå her til lands. Tenkte jeg skulle vente til at XT falt ned til samme prisnivå som Pro har idag før jeg kjøper det, tross alt så holder 9700 kortet mitt en stund til.

65% Høyere pris??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...