Anterialis Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Har en pentium - M 1.7 cpu på en bærbar. Når jeg setter på "Hjemme/kontorpult" så går bare cpu opp til 598 Mhz! Samma skjer når jeg går til "maximum performance". Jeg får ikke 1.7! Hvorfor ikke? Kan jeg stille på dette? Sitter i ps så det går mye treigere da :s Kan jeg styre på cpu Mhz selv et sted i os? På forhånd takk Lenke til kommentar
arcade Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hei! Jeg har også en centrino maskin (1,5Ghz) med samme "problem". Den kjører i 600Mhz helt til den har bruk for datakraften. Dette er noe som ble kalt "speedstep" for et par år siden og brukes for å spare strøm. Det jeg har gjort for å få maskinen til å yte maks, er å starte Photoshop og kjøre noen filtre. Da går maskinen øyeblikkelig opp i 1500Mhz. Irriterende at det ikke finnes valg i BIOS eller i Windows som gjør at man kan disable denne funksjonen, vil ha maks kraft og heller kortere batteritid. Om andre har noen tips i denne saken hadde jeg satt stor pris på input. Arcade Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Ja, men min ville ikke sette opp hastigheten når jeg kjørte filtrene :s Det tok bare veldig lang tid :s kanskje det blir bedre av å sette i strømmen, men det har jeg jo ikke muligheten til hele tia! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 prøv å pakk i ledningen, da kjører den på fullt hele tiden...... gjør den hvertfall til meg Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 du kan tukle med always on på power settings på kontroll panelet hvis jeg ikke tar feil. du kan også prøve dette programmet: speedswitch det er også ett meget fint Fan control program på samme side... Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 speedswitch det er også ett meget fint Fan control program på samme side... Dette programmet er perfekt for dette, hadde samme problem jeg, installerte Speedswitch, å problemet er løst;-))) Anbefales på det sterkeste!!!! Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Har installert det nå og det fungerer veldig bra synd det ikke var et sted i os hvor man kunne gjøre dette, da min programliste begynner å bli litt lang :s hehe men men gjør ikke noe spess... Anbefales alikevel! Lenke til kommentar
zaico Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Har installert det nå og det fungerer veldig bra synd det ikke var et sted i os hvor man kunne gjøre dette, da min programliste begynner å bli litt lang :s hehe men men gjør ikke noe spess... Anbefales alikevel! Kan da gjøres i windows xp, under "advanced power settings" tror jeg det het. Ellers leverer de aller fleste store pc leverandører med et program som lar deg fikle med dette på en enklere måte.. Endret 25. mai 2004 av zaico Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Hmm. fant ikke noe verken i os eller vedlagt :s Har en Dell og det går jo under ett av "de store" pc-leverandørene.... Skal sjekke litt til jeg.... Edit: Men hvor er det du mener du finner "advanced power settings" da? h.klikk på strømikonet??? Endret 25. mai 2004 av w3p Lenke til kommentar
zaico Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Mener bestemt å huske det fulgte med et slikt program til min Dell I8500, man kunne bestemme hva som skulle skje når man lukte den igjen og hvilken modus den skulle stå i ol. Endel valg der: "max performance" "max battery" "desktop" osv... Det står under "power options" i kontrollpanelet på den bærbare, men ikke på den stasjonære. Endret 25. mai 2004 av zaico Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Ja vet om den funksjonen, men den bestemmer bare hva som skjer når du lukker skjermen og trykker på "power on" knappen på maskina og hvor lenge det tar før maskina setter seg i ventemodus/dvalemodus på de forskjellige modusene (bærbar, max battery osv.) Det var ingen ting der om hvor mye cpu den skal benytte seg av på de forskjellige modusene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå