Per_le Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Nå har jeg fått meg vapochill... trenger hjelp.. jeg har satt alt som skal nå.. på chillkontrollen viser at det er - 20grader og på aida 32 viser cpu tempen på 35 grader.. Hva er feilen??? Trodde jeg skullle få minus grader på cpu'en min, men neida den er på 35 grader... Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Mulig programmene viser feil. Prøv med et av termometerne på mircoplex. Edit: Kjølere->Termometer Endret 22. mai 2004 av EDB Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hm. Jeg tror ikke temp-sensoren i socketen klarer så lave temps. Ihvertfall ikke minusgrader. Men trodde litt lavere enn 35, så jeg vet ikke. Er nok riktig på vapoen, og hvis du har montert skikkelig har du nok -20 grader, tro du meg. Lenke til kommentar
Raider Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 heidu gå inn på asetek og last ned windows programen til chillkontrolen .. da kan du styre alt fra windows..men anbefales først og oppgradere firmware... Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 heidu gå inn på asetek og last ned windows programen til chillkontrolen .. da kan du styre alt fra windows..men anbefales først og oppgradere firmware... har du en link?? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Har du prøvd å sette på kjøleren èn gang til? Det virker jo som det kan være dårlig kontakt mellom den kjøleblokka og cpu.. Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hola Det er og vil alltid være endel grader forskjell mellom evaperator temp og cpu temp. Alt i fra 30-45 grader faktisk. På min prometeia mach II er det faktisk rundt 40 grader mellom evaporator temp (-45) og cpu temp (-2/-3) Syns vel kanskje +35 på cpu'n var litt i overkant.... Som det ble nevnt lengre opp her,få tak og instaler nyeste firmware og kontrol panel til Vapo'n din. /jan Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 heidu gå inn på asetek og last ned windows programen til chillkontrolen .. da kan du styre alt fra windows..men anbefales først og oppgradere firmware... har du en link?? http://www.asetek.com/ Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 nå har jeg tatt ut blokken og satt den på igjen.. nå ligger tempen på cpu på 54 grader ... og vapochill kontrollen ligger på - 19 grader Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) hva sier temp i bios da?l Endret 22. mai 2004 av Goodall Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 hva sier temp i bios da?l det samme.. Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 heidu gå inn på asetek og last ned windows programen til chillkontrolen .. da kan du styre alt fra windows..men anbefales først og oppgradere firmware... hvilket av de skal jeg laste ned?? Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hola Nå får jeg vel kjeft men... http://www.hothardware.com/reviews/images/...robereading.htm Der ser du iaf temp. Finns gud vet hvor mange tester utpå nettet,lenge leve google /jan Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 kan noen av dere gi meg et program som viser temp på minus grader?? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Tror ikke sensorene måler minusgrader. (Correct me if Im wrong..) Men hvorfor bry deg om det hvis det står at du har minustemp på vapoen egentlig? Trodde det var kjent at det ikke gikk å måle minusgrader i windows... FATT DET PS: Correct me if Im wrong2... Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Min viser også -20 på vapo'n og rundt +20 i win, men det er jo fordi den måleren til cpu ligger under senter av cpu, under en "matte" å nedom et lag med slik kvit gørr som man smører på... ergo langt unna kjernen. Lenke til kommentar
Bitbuster Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Her sies det mye rart. Tror ikke Per_le er tjent med synsing i hytt og pine... Tempen som vises på vapo'en er tempen på gassen i evaporatoren (kjølehodet), og altså IKKE cpu temperaturen. Du har mest sannsynelig, som karamba sa, dårlig kontakt mellom vapo og cpu. Dobbelsjekk monteringen av socket A festene på kjølehodet, og pass på å stramme helt nedtil spacerene (metallsylinderen på skrua). Gjør som vist her, og du skulle være noenlunde safe.. Håper dette var til hjelp. Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Her sies det mye rart. Tror ikke Per_le er tjent med synsing i hytt og pine... Tempen som vises på vapo'en er tempen på gassen i evaporatoren (kjølehodet), og altså IKKE cpu temperaturen. Du har mest sannsynelig, som karamba sa, dårlig kontakt mellom vapo og cpu. Dobbelsjekk monteringen av socket A festene på kjølehodet, og pass på å stramme helt nedtil spacerene (metallsylinderen på skrua). Gjør som vist her, og du skulle være noenlunde safe.. Håper dette var til hjelp. Det funka ikke.. cpu'en min ligger på 33 grader nå.. prøvd å tatt ut blokken ut og inn flere ganger... skal jeg skru inn skruene max..? det er ganske stramme nå.. noen som kan gi meg en link til en temperatur måler? på cpu..? Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Hola Det er og vil alltid være endel grader forskjell mellom evaperator temp og cpu temp. Alt i fra 30-45 grader faktisk. På min prometeia mach II er det faktisk rundt 40 grader mellom evaporator temp (-45) og cpu temp (-2/-3) Syns vel kanskje +35 på cpu'n var litt i overkant.... Som det ble nevnt lengre opp her,få tak og instaler nyeste firmware og kontrol panel til Vapo'n din. /jan kan du gi meg en direkte link?? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hei Per_le! Godt å se at ikke bare jeg som lider av samme problem. Min vapo pe viser -26C grader på evap temp, men i BIOS,SiSoftware Sandra og SpeedFan viser tempen 22-34C grader Jeg er heller ikke sikker på hva som er korrekt, men jeg skal iallefall updtae bios, for hvis den viser feil kommer alle ekstra program til å gjøre det. Hvilket hk, vapo osv har du da? Mvh Carl Oscar Raphaug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå