borchgrevink Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Er i utgangspunktet veldig fornøyd med min nye T630, men savner endel ting som faktisk var mulig med den gamle T65. 1) Mulig å si at avtaler etc. kan repeteres med gitte intervall 2) Mulig å ha flere snarveier. På T65 kan jeg f.eks. holde venstre pil inne et par sekunder, så kommer jeg automatisk til første snarvei. Hvis jeg bare klikker kjapt på venstre pil, så får jeg opp en liste over andre snarveier. Dette var GENIALT, og jeg kan ikke forstå hvorfor funksjonaliteten er FJERNET i en ny og bedre telefon... Mvh. Christian Borchgrevink-Lund Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Savner også den gode gamle batterimåleren fra T28 og T29, som oppga gjenværende standby og ikke minst taletid ned til minuttet. Mange av de typiske Ericsson-funksjonene forsvant når Sony kom med på laget og man utviklet nye grensesnitt for telefonene. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Er i utgangspunktet veldig fornøyd med min nye T630, men savner endel tingsom faktisk var mulig med den gamle T65. 1) Mulig å si at avtaler etc. kan repeteres med gitte intervall 2) Mulig å ha flere snarveier. På T65 kan jeg f.eks. holde venstre pil inne et par sekunder, så kommer jeg automatisk til første snarvei. Hvis jeg bare klikker kjapt på venstre pil, så får jeg opp en liste over andre snarveier. Dette var GENIALT, og jeg kan ikke forstå hvorfor funksjonaliteten er FJERNET i en ny og bedre telefon... Mvh. Christian Borchgrevink-Lund Nå har jeg ikke brukt T630, men hatt T610 i flere måneder for en stund siden. På T610 hadde du i hvertfall programmerbar snarvei ved å ta joystick'en til venstre. (Jeg la inn at ny melding skulle skrives.) Joystick til høyre er WAP. I tillegg har du jo 10 programmerbare snarveier også. Kan jo raskt nå menyen for disse ved å trykke inn joystick'en og tallet 3. (På T610 i hvertfall.) Men repeterende avtaler savner jeg også fra f.eks. T68. Men det med snarveier etc. gjald altså T610, bare regnet med at det er det samme på T630? Men kanskje ikke... Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Er i utgangspunktet veldig fornøyd med min nye T630, men savner endel tingsom faktisk var mulig med den gamle T65. 1) Mulig å si at avtaler etc. kan repeteres med gitte intervall 2) Mulig å ha flere snarveier. På T65 kan jeg f.eks. holde venstre pil inne et par sekunder, så kommer jeg automatisk til første snarvei. Hvis jeg bare klikker kjapt på venstre pil, så får jeg opp en liste over andre snarveier. Dette var GENIALT, og jeg kan ikke forstå hvorfor funksjonaliteten er FJERNET i en ny og bedre telefon... Mvh. Christian Borchgrevink-Lund Nå har jeg ikke brukt T630, men hatt T610 i flere måneder for en stund siden. På T610 hadde du i hvertfall programmerbar snarvei ved å ta joystick'en til venstre. (Jeg la inn at ny melding skulle skrives.) Joystick til høyre er WAP. I tillegg har du jo 10 programmerbare snarveier også. Kan jo raskt nå menyen for disse ved å trykke inn joystick'en og tallet 3. (På T610 i hvertfall.) Men repeterende avtaler savner jeg også fra f.eks. T68. Men det med snarveier etc. gjald altså T610, bare regnet med at det er det samme på T630? Men kanskje ikke... Hvordan kom du frem til der hvor du programmerer de 10 snarveiene da? På min T630 kan jeg kun finne "Mine Snarveier", men der kan jeg kun ha ett alternativ... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Er i utgangspunktet veldig fornøyd med min nye T630, men savner endel tingsom faktisk var mulig med den gamle T65. 1) Mulig å si at avtaler etc. kan repeteres med gitte intervall 2) Mulig å ha flere snarveier. På T65 kan jeg f.eks. holde venstre pil inne et par sekunder, så kommer jeg automatisk til første snarvei. Hvis jeg bare klikker kjapt på venstre pil, så får jeg opp en liste over andre snarveier. Dette var GENIALT, og jeg kan ikke forstå hvorfor funksjonaliteten er FJERNET i en ny og bedre telefon... Mvh. Christian Borchgrevink-Lund Nå har jeg ikke brukt T630, men hatt T610 i flere måneder for en stund siden. På T610 hadde du i hvertfall programmerbar snarvei ved å ta joystick'en til venstre. (Jeg la inn at ny melding skulle skrives.) Joystick til høyre er WAP. I tillegg har du jo 10 programmerbare snarveier også. Kan jo raskt nå menyen for disse ved å trykke inn joystick'en og tallet 3. (På T610 i hvertfall.) Men repeterende avtaler savner jeg også fra f.eks. T68. Men det med snarveier etc. gjald altså T610, bare regnet med at det er det samme på T630? Men kanskje ikke... Snarveien til venstre for å skrive melding, er vel standard. Iallefall på de SE jeg har hatt. Når det gjelder batterimåleren, så var jo ikke akkurat den 100% sikker da, avhengig av dekning, bruk osv. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hvordan kom du frem til der hvor du programmerer de 10 snarveiene da? På min T630 kan jeg kun finne "Mine Snarveier", men der kan jeg kun ha ett alternativ... Nederst på lista i "Mine snarveier" har jeg et valg som heter "Endre snarveier". Her har du alle telefonens funksjoner i en laaaaaaaaaaang liste. Så velger du fra denne listen hvilken funksjon du vil ha lagret på hvilket nummer i "Mine snarveier"-lista. Den du lagrer som nr. 1 vil bli utført når du vrir joystick'en til venstre i "standby"-modus. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Hvordan kom du frem til der hvor du programmerer de 10 snarveiene da? På min T630 kan jeg kun finne "Mine Snarveier", men der kan jeg kun ha ett alternativ... Nederst på lista i "Mine snarveier" har jeg et valg som heter "Endre snarveier". Her har du alle telefonens funksjoner i en laaaaaaaaaaang liste. Så velger du fra denne listen hvilken funksjon du vil ha lagret på hvilket nummer i "Mine snarveier"-lista. Den du lagrer som nr. 1 vil bli utført når du vrir joystick'en til venstre i "standby"-modus. I know, men på T630 er disse valgene utstyrt med radioknapper, altså slik at jeg bare kan velge én... Lenke til kommentar
voluz Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 I know, men på T630 er disse valgene utstyrt med radioknapper, altså slik at jeg bare kan velge én... Ah, hørtes kjipt og unødvendig ut... Programmererne har bomma og truffet radio-button istedenfor checkbox. Nei, da er det vel et tilbakesteg da... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 borchgrevink, hvor er du fra egentlig? vi har nemlig en borchgrevinks gate her i Hamar..bare lurte.. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Savner også batterimåleren.... Var ikke akkurat så veldig nøyaktig, men den funket! Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 På P800 har de i hvert fall beholdt prosentmåleren Og as we speak, så har jeg 24% batterinivå Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 borchgrevink, hvor er du fra egentlig? vi har nemlig en borchgrevinks gate her i Hamar..bare lurte.. Er fra Skien... Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 jeg savner det lyset på t68i som blinker når bt er på. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 jeg savner det lyset på t68i som blinker når bt er på. SE P900 har både prosentmåler for batteriet og blått lys for BT. Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 ja, men både t610 og t630 som egentlig er "etterfølgere" av t68i mangler det lyset.. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Mhm, det var en av to nedturer med T610 i mine øyne... Du har et lite rødt lys i joysticken da, om det er dårlig batteri (som begynte å lyse fem minutter før den slo seg av :S) Lenke til kommentar
voluz Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Spør du meg var ikke batteri-indikatoren (i timer/minutter) så veldig viktig da, men. Ikke var den veldig nøyaktig, og dessuten kan man like godt se på batteri-ikonet selv om dette ikke blir fullt så nøyaktig. Ericsson-brukere var jo egentlig litt bortskjemte med det blå lyset som indikerte BT. Vi må huske at de fleste andre mobiltelefoner ikke noen gang har tilbydd et lys som indikerer om BT er på eller ikke. Men så var det jo veldig praktisk når det eksisterte da! Og det gjør det altså fortsatt på SE P900 og P800. Men, men - vi overlever vel sikkert uten også... Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Men så var det jo veldig praktisk når det eksisterte da! Og det gjør det altså fortsatt på SE P900 og P800. .......................og det er jeg veldig glad for Og få se hvor mye batteri du har igjen i prosent er også en digg ting Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Spør du meg var ikke batteri-indikatoren (i timer/minutter) så veldig viktig da, men. Ikke var den veldig nøyaktig, og dessuten kan man like godt se på batteri-ikonet selv om dette ikke blir fullt så nøyaktig. Nei, den var ikke nøyaktig, men gav en veldig god indikasjon på hvor mye batteri du hadde når den vanlige batteriindikatoren begynte å blinke tomt. En ting jeg savner fra min gamle T39 på T310'en som jeg har nå er muligheten til å velge hva telefonen skal hete når jeg kobler den til andre enheter. Når jeg skrur på ir står det at datamaskinen T300 er i nærheten, altså ikke engang T310! skikkelig teit. På T39'en kunne jeg kalle telefonen hva jeg ville. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 En ting jeg savner fra min gamle T39 på T310'en som jeg har nå er muligheten til å velge hva telefonen skal hete når jeg kobler den til andre enheter. Når jeg skrur på ir står det at datamaskinen T300 er i nærheten, altså ikke engang T310! skikkelig teit. På T39'en kunne jeg kalle telefonen hva jeg ville. Det er nok en svakhet på T310 isåfall. Både T610 og T630 gir deg muligheten til å kalle din enhet for hva du måtte ønske. Dårlig bug i T310 sikkert. Firmware-upgrade kan kanskje fikse det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå