Gå til innhold

Linux og xbox, et par kjappe spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg er helt grønn når det gjelder linux, så jeg har noen spørsmål av den grunn.

Hvilke muligheter har jeg med xbox og linux?

Vurderer å innstallere linux på xboxen, men er litt i tvil.

Så her kommer et par kjappe:

1. Er det mulig å kjøre msn på linux, evt noen andre program som takler msn nettverket og mine kontakter på msn?

2. Er det mulig å spille spill (windows spill) på linux, med noen form for programvare?

3. Er det noe annet kult jeg kan gjøre med linux på xboxen?

-joajoa-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Er det mulig å kjøre msn på linux, evt noen andre program som takler msn nettverket og mine kontakter på msn?

Jada, finnes flere alternativer. amsn, gaim, kopete osv.

2. Er det mulig å spille spill (windows spill) på linux, med noen form for programvare?

Det fungerer til en viss grad, men selvfølgelig, windows-spill er bedre på windows.

3. Er det noe annet kult jeg kan gjøre med linux på xboxen?

Nå har jeg ingen erfaring med linux på xbox, men du kan sikkert finne på mye morsomt :)

Endret av sim
Lenke til kommentar

nja, blir ikke det litt feil å si da? er ikke helt sikker, men tror ikke at du kan kjøre hvilken som helst linux på X-Box, mener å ha hørt det en gang. Mandrake skal det gå an å få inn mener jeg. nå har jeg ikke prøvd Linux på X-box selv, men det kunne gjerne tenkt meg å gjort.

Lenke til kommentar

Hei, jeg kjører gentoo på xboxen min (gentoox.shallax.com), det funker kjempefint og du kan bruke den til alt du bruker pcen til. Eneste ulempen er at det bare er 64mb ram, så du kan ikke kjøre noe minnekrevende på den...

Det er veldig lett å installere og gentoo er en kjempebra distribusjon!

Når det gjelder det faktiske bruksåmrådet så er det for meg ganske begrenset, jeg har vel egentlig bare brukt det ordentlig to ganger. En gang da jeg rippet en dvd og en annen gang brukte jeg den til irc og msn fordi pcen min var ødelagt.

Lenke til kommentar
sim: sa jeg at jeg fant det i dag eller? gjorde nok ikke det skjønner du. jeg leste det rett etter at X-Box ble hacka.

Men hvorfor er det relevant nå ? Du kunne jo godt ha sjekket litt rundt før du kom med slike påstander.

Lenke til kommentar

Støtte Microsoft, nei. Microsoft taper penger på hver XBox de selger, fordi de må subsidiere den så kraftig for å kunne konkurrere. XBox hadde egentlig vært passe dyr, men Microsoft er så keen på innpass i konsollmarkedet at de gjerne selger med tap. Det er slik de opererer -- bruk de avsindige overskuddene fra eksisterende monopolmarked (Windows, Office) til å «kjøpe» andre markeder.

Så lenge man ikke kjøper spill til XBox, støtter man slett ikke Microsoft ved å kjøpe XBox :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...