Earendil Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Finnes det et program som gjør at jeg kan ringe fra datamaskinen min til et vanlige telefon-nummer? Tenkte noe alà IP-telefoni nå. Hadde vært fint hvis det er freeware/shareware. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 I overgangen fra IP til vanlig telefon-nett må et eller annet teleselskap være tilstede, og da koster det fort penger... Se www.telio.no og www.televoip.no Er selv fornøyd Telio-kunde. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg er ganske sikker på at pappa hadde et program som han kunne ringe med på den gamle IBM'en sin. En med Win 95 that is. Dette var jo såklart uten IP-telefoni. Noen som får et flashback? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 http://www.callwave.com/landing/other/CORP_ForHome.asp Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg er ganske sikker på at pappa hadde et program som han kunne ringe med på den gamle IBM'en sin. En med Win 95 that is. Dette var jo såklart uten IP-telefoni. Noen som får et flashback? Det kan jo være at han: 1) Brukte modemet og/eller 2) Betalte for å bruke programmet Jeg har lett etter programmer i denne kategorien, men ikke funnet noe. Har noen andre funnet noe, så er jo ingenting bedre. Lenke til kommentar
amund Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Nå er jeg muligens på litt tynn is, men i modemenes dager ble det reklamert med "voice modem". Kan det ha seg slik at disse kunne sende vanlig tale ut på nettet også? Da trenger man i tilfelle bare et program som slår telefonnummeret for deg, og som tar imot lyden fra mic'en din, og sender den ut på telefonlinja. Et modem er jo en slags telefon, med unntak av at den tar imit digitale signaler og "oversetter" de til analoge.. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Kommer det i så fall til å funke med en som er tilknyttet via et ADSL-modem? Lenke til kommentar
amund Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Finnes det et program som gjør at jeg kan ringe fra datamaskinen min til et vanlige telefon-nummer? Tenkte noe alà IP-telefoni nå.Hadde vært fint hvis det er freeware/shareware. IP-telefoni krever at det finnes en forbindelse mellom IP-nettet og telefonnettet. Her ser (selvfølgelig) teleselskapene sitt snitt til å tjene penger, så IP-telefoni tror jeg ikke du finner gratis noe sted. Teleselskapene er altså i full gang med å etablere broer mellom telenett og IP-nett, samt systemer for å administrere trafikken over disse broene. Mvh, Amund Lenke til kommentar
amund Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Kommer det i så fall til å funke med en som er tilknyttet via et ADSL-modem? Nei, det vil det ikke. ADSL-modemet ditt er tilkoblet IP-nettet. Dvs. at mellom deg og sentralen går signalene på samme linje som telefonen, men dette skilles i telefonsentralen slik at ADSL formidles videre over IP-nett, mens telefonen er tilknyttet telenettet. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå