Gå til innhold

Jau, enda en CPU som er dau..


Anbefalte innlegg

Noen av dere husker kanskje min gamle tråd om hvor fantastisk synd det var på meg når jeg hadde svidd AMD Athlon XP2000'en min? (Denne her)

 

Vel, nå har det skjedd igjen. Da jeg aldri fikk fikset problemet som står omtalt i dennetråden, bestemte jeg meg for å skru ut hele skiten for å sjekke om det kanskje lå noe støv eller drit mellom hovedkortet og hovedkortplaten. Det viste seg at det ikke gjorde det, men jeg gadd ikke å montere det tilbake igjen, så jeg fant fram en antistatisk pose, og la hele stasen oppå. Koblet opp harddisk, strømforsyning og stappet i skjermkort og nettverkskort. Vel, fikk tak i en jumper så jeg fikk startet rælamikket, og fyrte opp. Første gang jeg gjorde det, skjedde ingenting. Ble veldig skuffa, så jeg tok strømmen(tok støpslet ut av strømforsyningen), og ventet litt før jeg koblet den opp igjen, og startet opp på nytt. Gleden var stor da jeg kom inn i BIOS, men det var også alt som skjedde :no: Ble sittende å fundere på hvorfor jeg ikke hadde noe keyboard, men så kom svaret, gjennom luften: den forskrekkelige lukten av svidd CPU. Jeg var rask med å ta strømmen når jeg kjente lukten, som forøvrig traff mine luktkjertler som et bumbenedslag, og jeg fikk stygge minner fra den kvelden Palominoen min døde. Jeg visste innerst inne at slaget var tapt, og pelte av kjølern for å sjekke tilstanden til avdøde. Jeg fikk et lite sjokk da jeg så at store deler av kjernekanten var skalet av. Ikke nok med det, men hele greia var svidd også! Da kan dere spørre dere hvordan jeg har greid det, for det vet jeg nemlig ikke selv!

Uansett-det går dårlig med det planlagte salget av CPU, hovedkort og RAM. Jeg får ta å kjøpe meg Athlon 64 da :w00t:

 

Dere kan syns synd på meg nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en XP1800+, når jeg prøver den står bare viftene og blafrer og systemet vil ikke på.. Jeg har forøvrig mistet de fire dingsene i hjørnene, noe slags skum-lignende greier. CPU'en ser helt grei ut ovenfra, den lukter bittelitt svidd ;) Kan den fungere? =)

Lenke til kommentar
Antistatiske poser leder strøm. Du la altså HK rett på en antistatisk pose, og startet den?

Antistatiske poser leder strøm

Kan noen bekrefte at dette virkelig stemmer...? :scared:

Har OFTE en harddisk tilkoblet, i antistatisk pose, liggende løs i bunnen av kabinettet mitt... :huh:

Har ihvertfall testa med et multimeter på utsiden av en antistatisk pose for hovedkort, det var heller lite motstand der ja.

Lenke til kommentar
Antistatiske poser leder strøm. Du la altså HK rett på en antistatisk pose, og startet den?

Antistatiske poser leder strøm

Kan noen bekrefte at dette virkelig stemmer...? :scared:

Har OFTE en harddisk tilkoblet, i antistatisk pose, liggende løs i bunnen av kabinettet mitt... :huh:

Det å ha en harddisk liggende oppå en antistat-pose i kabinettet, er ikke værre en å la den ligge rett mot kabinettbunnen. Hvis du har den liggende _inni_ , derimot...

 

 

Åsmund: Jupps, det stemmer.

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...