Manuel Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Latterligheten av denne transportstreiken når nye høyder for hver dag som går. Man skal ikke se bort ifra at mange småleverandører og småbutikker får kroken på døren innen kort tid. Hvorfor? Jo, fordi det røde korstoget til Valla har satt ut for å gjøre livet surt for næringslivet. Det er bare bra de gjør livet surt for næringslivet, så lenge de kjører "business" på urimelige premisser. Den dagen arbeidsgiveren skjønner at det er arbeideren som får bedriften til å gå rundt og ikke den snurrende kontrorstolen, da er vi komt et stykke på vei. Næringslivet hadde aldri i verden kunne oppnå gode resultater uten en god ledelse. uansett hvordan du vrir og vender på det går det alltid til helvete når arbeiderne skal bære alt selv. Husk at arbeiderne er et verktøy. En god leder er flink til å bruke verktøyet til å oppnå gode resultater. Og som jeg ser det så er det transportarbeiderne som stiller urimelige krav. Nå vil de at alle skal være med i sutreorganisasjonen LO. LO har ikke enerett på å enes med arbeidsgiverne om tariffavtaler. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Lurer på hvordan sjefene i transportbransjen hadde klart seg uten arbeiderne...bedre eller verre enn arbeidere uten sjefer? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Lurer på hvordan sjefene i transportbransjen hadde klart seg uten arbeiderne...bedre eller verre enn arbeidere uten sjefer? Ulogisk problemstilling. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Lurer på hvordan sjefene i transportbransjen hadde klart seg uten arbeiderne...bedre eller verre enn arbeidere uten sjefer? Støtter alexf her. De trenger hverandre. Men å miste 1 sjef svir langt mer enn å miste 1 arbeider (satt i riktige/realistiske proporsjoner). Endret 23. mai 2004 av Manuel Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Da er partene kommet til enighet i transportnæringen, og streiken er nå over. Fra i morgen av går transporten som vanlig. Fint. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Men på torsdag kan lærerne bli tatt ut. Og det vet jeg at det er en del skoleungdom rundt om i landet som ikke er helt misfornøyd med, nå i disse eksamenstider. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Men på torsdag kan lærerne bli tatt ut. Og det vet jeg at det er en del skoleungdom rundt om i landet som ikke er helt misfornøyd med, nå i disse eksamenstider. Vel, for meg hadde akkurat det vært helt topp, 1.klassing som jeg er. Det er derimot mindre topp at jeg skal fylle opp hele lokalbutikken om en times tid. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Men på torsdag kan lærerne bli tatt ut. Og det vet jeg at det er en del skoleungdom rundt om i landet som ikke er helt misfornøyd med, nå i disse eksamenstider. Hva har du røyka? Jeg går på den eneste videregående skolen i Oslo som blir tatt ut i streik hvis det blir streik på fredag. Og jeg synes neppe det er kult. Hvorfor? 1 : Hvis streiken varer så lenge at vi ikke får tatt eksamener, må jeg ta dem til høsten. Og det er jo KJEMPETØFT. 2 : Hvis lærerne streiker til over karaktermøtene, blir jeg (iallefall midlertidig) sittende igjen med julekarakterene mine som standpunkt. Hvilket betyr at jeg kan gå glipp av en potensiell sekser på vitnemålet, og iallefall foreløpig har kastet bort et halvt år av mitt liv til ingen nytte. Tror du jeg er glad? Tenk før du skriver. Endret 25. mai 2004 av Oovz Lenke til kommentar
alexf Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg er ferdig med VGS for en del år siden, og støtter deg 100% Oozv. Streik er på ingen måte ønskelig. Norge har blitt et "kreve uten å yte" land. Vi priser oss ut av enhver global konkurranse. Noen som vet hva lærerene krever? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Men på torsdag kan lærerne bli tatt ut. Og det vet jeg at det er en del skoleungdom rundt om i landet som ikke er helt misfornøyd med, nå i disse eksamenstider. Hva har du røyka? Jeg går på den eneste videregående skolen i Oslo som blir tatt ut i streik hvis det blir streik på fredag. Og jeg synes neppe det er kult. Hvorfor? 1 : Hvis streiken varer så lenge at vi ikke får tatt eksamener, må jeg ta dem til høsten. Og det er jo KJEMPETØFT. 2 : Hvis lærerne streiker til over karaktermøtene, blir jeg (iallefall midlertidig) sittende igjen med julekarakterene mine som standpunkt. Hvilket betyr at jeg kan gå glipp av en potensiell sekser på vitnemålet, og iallefall foreløpig har kastet bort et halvt år av mitt liv til ingen nytte. Tror du jeg er glad? Tenk før du skriver. 1: Lærerne på min skole sa at om streiken hadde efekta oss så hadde vi bare slippi muntlig, og vi hadde heller ikke behøvd å ta den opp. 2: Om jeg hadde fått jule karakterene som standpunkt hadde jeg vert fornøyd. Har synki i noen fag trur jeg. Har max stigi i et fag. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvorfor? 1 : Hvis streiken varer så lenge at vi ikke får tatt eksamener, må jeg ta dem til høsten. Og det er jo KJEMPETØFT. Du må _IKKE_ ta eksamener til høsten... Du slipper å ta de i det hele tatt og får et vedlegg til vitnemålet ditt der det står at du ikke kunne ta eksamen grunnet streik, men får godkjent vitnemål alikevel. Dette er ikke noe jeg finner på, da dette skjedde i 1998. Det er mulig du får julekarakterene, men dette kan du klage på i ettertid. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Klagefristen er ti dager etter at du mottok karakteren Lenke til kommentar
ojb Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) EDIT: flyttet den til en bedre topic Endret 26. mai 2004 av ojb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå