Gå til innhold

Bilder av min PC : Lian Li71 & 6070


Anbefalte innlegg

Endelig fått tatt noen bilder av mitt "stæsj" :

Lian Li71 & Lian Li6070

 

Fjernet url

 

Bilder sier mer enn.......

 

Offtopic : Gi gjerne tilbakemeldinger på websiden, driver og makker med den,

Skal bli mere der etterhvert, av beskrivelser, mulig andre bilder, vi får se.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan funker støydempingen på 6070? Bra?

 

Nja, litt !! - dvs mesteparten av støyen blir nok stoppet i frontdøren.

Når de først skulle inn med matter, synes jeg de burde ta i litt mere, mattene er kun på sidene og i topp + litt i front.

 

Hvilken modell er den Eheimpumpa?

 

Eheim 1250 - Litt overkill, mulig.

Skulle jeg valgt pumpe en gang til ville jeg kansje gått ned en model.

Lenke til kommentar
Hvor mye bråker den 1250'n?

 

Har ikke noe erfaring med andre pumper, men slik som den står nå gir den en lett "dur" som gjerne får ting i svinginger, Hele kabinettet er støydempet fra topp til tå og det hjelper.

Uannsett er støyen veldig langt nede på frekvensskalaen så den oppleves ikke på samme måte som feks viftestøy.

Edit : Pumpen henger i vibrasjon/gummi knotter - absolutt nødvendig

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC41021

 

Jepp,pene saker det der,men så er det jo LianLi

 

Ja ! med det som utgangspunkt, så kan det bare bli bra.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar
Hvordan funker støydempingen på 6070? Bra?

 

Nja, litt !! - dvs mesteparten av støyen blir nok stoppet i frontdøren.

Når de først skulle inn med matter, synes jeg de burde ta i litt mere, mattene er kun på sidene og i topp + litt i front.

Ok. Hm.. lurer på om det er verdt å legge litt ekstra i en av de ferdig støydempede fra Lian-Li, eller gå for et vanlig stålkabinett, f.eks. I&S. Og evt støydempe dette selv. Mye pes da.. :hmm:

Lenke til kommentar

Du får nok helt ærlig, bedre støydemping med å fikse det selv, med ganske standard matter.

 

De mattene som er brukt i 6070 er noe tynne (3-4mm) og "lette" til at de har den helt store effekten.

På Lian li PC71 har jeg lagt matter nesten over alt hvor det er mulig, det har gjort kassen blitt ganske "død" og tung, kan ikke sammenlignes med 6070 sine standardmatter.

Men det koster fort litt hvis du skal dekke alle flater.......

 

Altså hvis støy er pri, ville jeg ordnet det selv.

 

EDIT : Legger til et par ting som ikke kommer fram på siden enda :

På PC71 blåser radiatorvitene ut, alle andre vifter blåser inn, prøvde først å ha bunnradiator til å trekke in den kalde gulvluften men......hubelkaniner satt fort en stopper for det, prøvde med filter men det tettet seg, samtidig med at det ble liten luftstrøm når den skulle gjennom både filter og radiator + å "trykke" luft gjennom radiatoren tror jeg ikke er så effektivt som å "dra" igjennom, så derfor står viftene som de står.

Trass i antall vifter er den faktisk veldig støysvak, alle er tilkoblet rheobus'en i front og surrer såvidt det er avgårde, drar man til på fullt blir det en annen sak vel og merke.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar
Likte veldig godt ideen med å ha store deler av kablene bak hovedkort plata, den "låner" jeg av deg når jeg får mitt nye Lian Li 6077 (sort) kabinett til uka. Skal skjære ut plass til vindu på ene siden og da er det ikke pent med masse kabler inni.

 

Thank you...  :thumbup:

 

 

des,OUT!

Tror ikke det går i Lian-Li 6xxxx. Der fyller vell bakplata hele kabinettet fra bunn til topp. :hmm:

Du må nok kjøpe deg Lian-Li 7x

Endret av XenZor
Lenke til kommentar
Likte veldig godt ideen med å ha store deler av kablene bak hovedkort plata, den "låner" jeg av deg når jeg får mitt nye Lian Li 6077 (sort) kabinett til uka. Skal skjære ut plass til vindu på ene siden og da er det ikke pent med masse kabler inni.

 

Thank you...   :thumbup:

 

 

des,OUT!

Tror ikke det går i Lian-Li 6xxxx. Der fyller vell bakplata hele kabinettet fra bunn til topp. :hmm:

Du må nok kjøpe deg Lian-Li 7x

Det du kan gjøre er jo å skjule mest mulig av kablene bak alle cd-rom brønnene ...

Lenke til kommentar
Edit: Du mangler å koble til strøm på harddiskene dine i Lian Li PC6070

Alle diskene er tilkoblet og oppe og går, Sata - Den standard drevkontakten er bare et alternativ, WD har både ny og "gammel"

 

:w00t:

 

Edit : men....... det mangler 1 disk (WD2500) i forhold til spec's - disken gikk til helvete, etter bare 3 mnd og ligger nå hos komplett :no:

får håpe det ikke tar så altfor lang tid før jeg hører noe.

 

Edit : notarget - Pent!! selvfølgelig, men du bør kansje ordne et par bilder til

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...