Gå til innhold

Denon eller Marantz

Anbefalte innlegg

I løpet av sommeren er det ikke umulig at jeg skal investere i hjemmekino anlegg som være av bra kvalitet og da har jeg lurt på flere mulige kombinasjoner

Denon + Pod Speakers+ B&W

DENON AVR-2803 Hjemmekinoreceiver - Gull

DENON DVD-2200 DVD-spiller - Sonefri Gull

PODSPEAKERS Minipod Høyttalere - 2 Par - Front + Bak - Sort

PODSPEAKERS Cinepod Senterhøyttaler - Sort

B&W ASW650 Subwoofer - 12" 200W

Alt er fra Hifiklubben

Et annet og like spennende hjemmekinoanlegg så jeg forresten på avhifi.no sine sider

Marantz+ Audio Pro

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=9084

Hvem som er best er muligens det siste kansje, ettersom Marantz forsterkeren er kraftigere, men jojo...

Rommet de skal brukes i er vel muligens ca 25 kvm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Audio Pro Høytalerene er nok sikkert god bedre ja, men er de så gode ikke trenger noen subwoofer, slik som det står på sidene

Jeg viste at forsterkeren/reciveren til Marantz er god del bedre da, men den koster selvsagt også nesten fire tusen mer også da..

Så derfor var det vel kansje ikke helt bra sammenligning da, så derfor hadde det sikkert vært bedre med en kraftigere Denon forsterker som f.eks DENON AVR-3803 Hjemmekinoreceiver eller den nye DENON AVR-3805 Hjemmekinoreceiver og noen andre høytalere som gir mer valuta for pengene som f.eks Dali evt B & W

Hvem som er best av dvdspillere er vel hipp som happ ettersom begge er vel bra, fått mye skryt begge ja, Marantz dvdspiler enhar forøvrig en gunstig pris,

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Spiller du mye rock, rap, metal og pop generelt ville jeg kjøpt noe annet enn Audio Pro. De spiller veldig pent, men er avhengig av en heftig sub for å kunne spille lave frekvenser.

Spiller du mye klassisk derimot, ville jeg valgt Audio Pro.

Lenke til kommentar

Spiller nok mest pop, litt rock og diverse andre musikkarter ja..

Litt klassisk blir det men ikke så mye nei...

Skal nok brukes mest til hjemmekino, musikk fra cd, sacd osv

Denon 3805 Hjemmekinoreceiver ser unektelig veldig bra ut ja

B & W settet fra Hifiklubben så forøvrig bra ut også til en akseptabel pris ja

I Lyd & Bilde 12/03 så kom ikke AudioPro høytalerne ut så veldig bra heller nei..

Derimot så kom Proson veldig bra ut da, selv om at DynAudio var litt bedre lydmessig da

Lenke til kommentar

Har hatt Denon AVR 3805 i 4 dager nå, og er så langt meget fornøyd med den. Byttet fra en gammel, men god Denon PMA-1560 150W stereoforsterker. Har ikke funnet noen svakheter ved den nye foreløpig, og den kan anbefales. Selv om naboene kansje ikke blir like fornøyd da.... Har ventet lenge med å oppgradere til denne, da jeg synes mange surroundrecievere har vært litt slappe i forhold til rene stereoforsterkere. Men denne gjør stereojobben minst like bra som min gamle gjorde. Bruker den sammen med en Denon 3800 Dvd-spiller og noen gamle Cerwin Vega 1215. DVD 2200 har vel mye av de samme kvalitetene som 3800, så det er sikkert en godt valg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...