consilium Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hmm..er litt uenig her. Slik har jeg det: Jeg vil jobbe med kretsteknikk i mikro/nano-nivå. Dette ønsket har jeg hatt siden slutten av 7. klasse. Det eneste stedet hvor jeg kan få lært dette er ved NTNU (Elektronikk -> Krets- og systemteknikk). Opptakskravet er 2FY+3MX. Jeg synes ren, teoretisk matte er noe dritt, men jeg fikser greit matte i praktiske sammenhenger. Akkurat nå har jeg en hårfin 2'er i 2MX, og 3 i fysikk. I de andre fagene har jeg ca. 4.8 i snitt. For å "dekke" over de dårlige karakterene i realfagene må jeg ha så mange bonuspoeng som mulig, samt gi en ekstra innsats i de øvrige fagene. Jeg tenkte å gi faen i 3FY, og ta tysk-fordypning istedenfor (ville ha mistet 1/2 poeng), men det gikk ikke opp i timeplanen. Så nå har jeg valgt 3MX, 3FY og 3IT neste år. Slik er situasjonen min. Leste et leserinnlegg i Teknisk Ukeblad ei uke siden om et fyr som sammenlignet matten i VGS og i praktisk bruk i siv.ing. fagene. Bare rundt 30% av oppgavene var relevante...dette viser hvor mye dritt vi må lære. En annen tåpelig ting er at man må gå opp som privatist dersom man stryker i et fag, og dermed får man ikke et primærvitnemål. Det hadde vært best om karakteren bare hadde vært 0 eller 1 i faget, og regne poengsum som vanlig. Æsj...mye dritt i verden egentlig. Blir så oppgitt når jeg tenker over dette...et fag kan ødelegge alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå