Gå til innhold

Athlon XP 2500 Barton overklokket


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Athlon XP 2500 Barton, som jeg har overklokket litt.. Den kjører nå med en FSB på 200 MHz, og multiplier på 11x, 2,2GHz. Spenningen lar jeg stå på 1,65V, siden CPUen kjører stabilt, og jeg ikke overklokker ytterligere for øyeblikket (tviler også at QTec-strømforskyningen min klarer høyere spenning stabilt). Spørsmålet blir da hvorfor mitt Abit NF7-S v2.0 hovedkort ikke kjenner igjen CPUen som en Athlon XP 3200? De har da identiske instillinger.. Jeg har ikke oppdatert BIOSen på en stund, så kanskje det er noe å hente her? Sisoft Sandra sier dette om BIOSen min:

 

Manufacturer : Phoenix Technologies, LTD

Version : 6.00 PG

Date : 07/02/2003

Plug & Play Version : 1.00

SMBIOS/DMI Version : 2.20

(EE)PROM Size : 512kB (4Mbit)

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den kjenner ikke igjen cpu fordi du kjører den manuelt (tror jeg), og fordi det ikke er en xp3200+ du har. oppdater bios til nyeste og sett overklokken til xp3200+ i stede for manuelt så tenker jeg at det ordner seg, ikke at det er så veldig viktig, jeg har unknown cpu selv :D (xp-mobile 2400+ @ 2580mhz)

 

du ser bedre i oppstarten (helt nederst når den teller rammen) åssen versjon biosen er oppdatert til

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med den nyeste bios-versjonen (jeg hadde 1.6, nå har jeg 2.4) er det mulig å velge mellom to forhåndsinnstilte innstillinger, i tillegg til manuell klokking: xp2500 og xp3200. Så nå har jeg en "ekte" xp3200 i maskinen, i alle fall i følge alle programmer som kan kjenne igjen cpuen :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...