Gå til innhold

vannkjøling

Anbefalte innlegg

Eg har lurt på og kjøpe dette sete:

Intel Pro WaterKit

Komplett Vannkjølingssett for FC-PGA/370 ,10mm, Sicce Nova Pumpe (Underwater motor, 220V / 10W, 200 - 800 l/h), ProFix3(CPU holder), Cu Shimm, 10/12,6mm pvc-slange 4m + 2stk slangeklemmer (radiator medfølger ikke). og denne Giant Radiator

Enkel montering av opptil flere 80mm eller 120mm vifter (ikke inkludert). Mål: 31 cm x 12,7 cm x 2 cm. Tilkobling: 10 mm.

1. er det eit bra kjøp eller.

2. er den vanskelig og montere (min cpu er en p4)

3. er det stor fare for kondens eller at noko blir ødelakt.

4. er det noko meir eg bør ta med for å få bedre efekkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3. Kondensen skapes kun når vannets temperatur understiger rom teperatur. Og det er helt uaktuelt i ditt tilfelle så lenge du "kjøler" radiatoren med vifter som drar inn "romteperatur". :smile:

AMD pro water kit har fått gode resultater hos ok.no ( http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...ater/index.html ), INTEL versionen har jeg ikke hørt noe om men jeg går utifra at den er minst like bra :smile:

[ Denne Melding var redigert av: dale på 2002-04-10 11:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

1. er det eit bra kjøp eller.

2. er den vanskelig og montere (min cpu er en p4)

3. er det stor fare for kondens eller at noko blir ødelakt.

4. er det noko meir eg bør ta med for å få bedre efekkt?

[*] JA! Du vil kunne klokke mer, støyen blir borte hvis du velger 120mm vifter og kjører de på lav spenning og du får jo briefefaktoren :wink:

[*] Radiator blir jo litt vrient å få plassert riktig hvis du skal ha den inni kabinettet, men ikke så altfor vanskelig. Selve settet er enkelt. Husk å kjøp slangeklemmer til radiatoren også, det følger ikke med. Og ikke stram for hardt til når du fester blokka mot CPU, da knekker festene i hk.

[*] Nei. Kondens blir det bare hvis du har under romtemp. Pass på at det ikke er lekkasje noen steder så blir vel ingenting ødelagt...

[*] Vet ikke åssen den radiatoren er, radiatoren har mye å si for effekten. Kjører selv med varmeregister fra en gammel ascona, og det kjøler helt rått for alderen (1972 mod :smile:). Peltier? Vil ikke anbefale det hvis du er n00b på vannkjøling, men noe å tenke på senere kanskje?

Lykke til ihvertfall!

[ Denne Melding var redigert av: CSSSK på 2002-04-10 11:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-11 11:55, runeovrebo skrev:

kva blir min cpu temp nor eg kjøper dette har ein p4 1.7 temp med ful load er ca 50c.

kor masse kan eg eventuelt overklokke denne?

Du klokker så lang at systemet er stabilt.. Dvs har uptime på 3dager+ eller kjører den hardt i 3dmark loop noen timer..

Lenke til kommentar

Hei SirHartge!

Meiner du at ein uptime på 3dagar er ok..Stabilt..?

Elles har eg vel egentlig litt vannskrekk når det gjelder vannkjøling på pc..

Er noko som henger igjenn fra gamalt av..

Vann og pc var da = ikkje bra..

Sjølv om eg regner med at eg kunne fått satt opp eit trykt og stabilt system.. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 20:57, Idiss skrev:

Har fåtte penger til bursdagen min:-)

Og tenker på å kjøpe vannkjøing.

Men, trenger jeg bruke shim på min AMD XP 1600+ viss jeg skal ha AMD PRO Waterkit. Shime som følger med passer ikke XP.

Du BURDE ha shim, du kan høre med dem om du kan bytte den shimmen som følger med mot en XP shim, vet ikke om det er noen pris forskjell, men noen kroner har ikke noen ting og si vel?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 20:57, Idiss skrev:

Har fåtte penger til bursdagen min:-)

Og tenker på å kjøpe vannkjøing.

Men, trenger jeg bruke shim på min AMD XP 1600+ viss jeg skal ha AMD PRO Waterkit. Shime som følger med passer ikke XP.

Du MÅ ikke bruke det nei, er du forsiktig når du setter på blokka burde det vel gå bra. Men jeg vet ikke om jeg ville satsa XP'en min på at det skulle funke... Gjør som han andre foreslo og hør om du kan bytte ut shim'en med XP-shim. Folka der virker ålreit å ha med å gjøre så vil tro at det skal gå an.

Lenke til kommentar

runeovrebo : Du skriver " Komplett Vannkjølingssett for FC-PGA/370 " så skriver du " 2. er den vanskelig og montere (min cpu er en p4) "

Er ikke P4 socket 478 eller no ? passer da FC-PGA/370 ?

Bare lurer jeg hvet ikke men d var jo kjipt om d ikke skulle passe.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-18 10:51, Prog_Kick skrev:

Til Runeovrebo: Jeg har sendt en mail til 3dfxcool.no og spurt om det settet passer til P4 pga jeg har oxå lyst på den settet...men har en P4 NW.

Jeg fikk i svar at det ikke passet og at jeg eventuelt måtte mekke no selv :sad:

Drittenkelt å mekke selv da! Stikk på Clasohlson eller noe og kjøp et stykke plexi (så tykt som mulig 4-5mm). Da har du to løsninger:

Den heftige: Skru av toppen på Intel blokka og ta ut nipplene. Sag til plexi'n sånn at den ihvertfall når utover de fire hullene på hk. Bor hull til nippler og skruer og vips så har du ei gjennomsiktig p4 478 blokk!!!

Den enkle: Nesten som den forrige bare at du skrur ikke av toppen. Bor hull sånn at nipplene stikker opp og til hk-hullene.

Lagde den heftige versjonen til en kamerat av meg som hadde en Intel blokk men kjøte seg en amd xp etterhvert. Ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-18 09:05, Gothiatek skrev:

vannkjøling gjør meg skjelven i knæra :smile:

neida, men jeg lurte på om noen av dere har hørt noe om Danger Den blokkene for P4?

:grin:
har nettopp fått meg jobb og tenker kjøling i stor skala
:grin:

Blokkene er jo de samme for P4 som for AMD, men du bruker adapter på de når de skal monteres på pentium 4 hovedkort. Sjekk http://www.dangerden.com eller http://www.netconnection.no så finner du mer info der.

Sjekk også

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=24826&forum=25

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=25792&forum=11

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...