Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jensen Broadband Router vs. andre rimelige routere

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt og satt opp Jensen Broadband Router. Er dog ikke helt sikker på om jeg skal beholde den. Synes den virket litt dyr. (695,- på Elkjøp)

Noen der ut som har kjenner hvordan denne står seg i forhold til andre rimelige routere (f.eks. D-Link DI-604 Router eller 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway

).

Foruten linjedeling er jeg opptatt av sikkerhetsfunksjoner (brannmur osv.).

Foreløpig virker den veldig funksjonsrik.

Tilleggsspørsmål; LED for WAN-porten blinker intenst og kontinuerlig, selv uten trafikk. Er dette normalt?

På forhånd takk.

Jan I.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trodde jensen var blandt de rimlige routerne. 3Com og SMG er blandt de dyre.

Men jeg har ikke hørt noe negativt med jensen routere.

Det at den led en blinker så tror jeg er normalt. På internett modemet (kabel) mitt blinker online led en helt vilt hele tiden, selv om jeg ikke er kobla til engang.

EDIT: elkjøp har en tendens til å selege billige varer dyre :roll: .

sier ikke at du har blitt svindla av elkjøp, men du kunne antagelig ha fått det billigere på en nettbutikk (men da kommer selfølgelig frakt i tillegg...)

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Kjenner en god kompis som har Jensen.

Hans har vi hatt en del trøbbel med.. Det fungerer ikke å deaktivere DHCP serveren, for da nekter den å starte normalt. Han ble anbefalt den på en elkjøp butikk og også den var svindyr.

Jeg har hatt 4stk. Dlink 604 routere som kan fås i underkant av 400 kroner på nettbutikker.

Fungerer supert, lett og sette opp og helt ok sikkerhet.

Endte med at vi bare bruker jensen routeren som switch, ettersom dhcp serveren flippa helt... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...