Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL slås auto av?

Anbefalte innlegg

Hjemme så har jeg et hjemmenettverk med to pc-er sammenkobla. Jeg har internett fra telenor, og en D-link 804 switch.

Problemet er at internett logger seg av i ca 3-4min opptil 2ganger om dagen, og jeg skjønner f*** ikke hvorfor det skjer...

Noen som har vært borti det samme, eller vet hva som kan være galt?

Endret av Eplenektar1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet selv. DSL lyset på modemet går av og kommer tilbake etter ca. 1 minutt elns. Jeg vet ikke om dette er riktig eller ikke, men jeg tror at telenor gjør dette for å gi meg en ny IP adresse. Jeg mener på at telenor ikke er så hissige på at brukerene skal ha samme IP for lenge av gangen...

Lenke til kommentar
. Jeg mener på at telenor ikke er så hissige på at brukerene skal ha samme IP for lenge av gangen...

Fordel for brukeren: Bedre sikkerhet

Fordel for Telenor: Bedre sikkerhet, samt at det kompliserer litt å sette opp webserver, ftp osv. Dermed sparer de litt kapasitet i systemet...

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om dette er riktig eller ikke, men jeg tror at telenor gjør dette for å gi meg en ny IP adresse.

Feil, du mister sync med sentralen.

Dette tyder på modem, linje eller linjekortfeil i sentralen, det kan også skyldes en tvilsom innstallasjon av ADSL i heimen.

Lenke til kommentar

Men mitt problem forsvant da jeg skiftet fra DLink til 3Com. Hvordan kan det ha seg hvis feilen ligger i sentral, linje eller ADSL modem? (Beklager feil innlogging litt over som "janris" - bruker ikke den profilen lenger)

Lenke til kommentar
Men mitt problem forsvant da jeg skiftet fra DLink til 3Com. Hvordan kan det ha seg hvis feilen ligger i sentral, linje eller ADSL modem? (Beklager feil innlogging litt over som "janris" - bruker ikke den profilen lenger)

Mistet du sync på ADSL-modemet da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...