Lexler Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hei Vi er to kamerater som har hvert sitt (nesten) identiske skjermkort. Sapphire radeon 9600 pro, jeg har atlantis versjonen med vifteløs kjøling, kompisen min (heretter kalt Koffe) har fireblade edition med vifte... Vi hadde jo som ønske å flashe kortene våre til xt, men først måtte vi forsikre oss om at vi fikk klokkehastigheten opp i 500/300. Med original kjølinga gikk det ikke så greit, VPU recovery slo inn og nullstilte hos oss begge... dermed var bedre kjøling tingen, fant vi ut... Idag fikk vi, etter mye venting, endelig hver vår VGA silencer arctic-cooling vifte som vi monterte uten særlige problemer... men.... Ok, jeg klokka kortet mitt opp til 530/330, og det gikk knirkefritt, flere benchmarker gikk som smurt... Koffe derimot, klarer ikke kravene, det stopper på 499.5/303.... Han opplever ingen artifacts, eller noen andre indikasjoner på at kortet sliter, og det blir knapt nok lunkent... Uten VPU recovery låser det seg bare helt uten forvarsel... Er det noen som har noen ide om hva grunnen kan være og hva vi kan gjøre? Takker for alle svar Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Tja, hvis det bare låser seg så er det vpu som ikke klarer mere. Selv om dere har samme vpu så kan det være en del forskjeller fra vpu til vpu. Noen klarer høyere core enn andre. Hvordan kjøling har dere i kabinettet? Mulig "Koffes" kabinett har høyere temp en ditt? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Forskjellige minnebrikker ? Det vil alltid være noe variasjoner mellom to tilsynelatende like kort og produsenter. kjøleløsninger har sin betydning, tempen inne i kabinettet har sin betydning når man OC osv. Ingen HK, skjermkort, CPU eller minne som har samme specs. er 100% like og dermed yter ikke likt, sånt stort sett sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå