Gå til innhold

har snart lyst til å gråte... 9600 pro til xt

Anbefalte innlegg

Hei

Vi er to kamerater som har hvert sitt (nesten) identiske skjermkort. Sapphire radeon 9600 pro, jeg har atlantis versjonen med vifteløs kjøling, kompisen min (heretter kalt Koffe) har fireblade edition med vifte...

Vi hadde jo som ønske å flashe kortene våre til xt, men først måtte vi forsikre oss om at vi fikk klokkehastigheten opp i 500/300. Med original kjølinga gikk det ikke så greit, VPU recovery slo inn og nullstilte hos oss begge... dermed var bedre kjøling tingen, fant vi ut...

Idag fikk vi, etter mye venting, endelig hver vår VGA silencer arctic-cooling vifte som vi monterte uten særlige problemer... men....

Ok, jeg klokka kortet mitt opp til 530/330, og det gikk knirkefritt, flere benchmarker gikk som smurt...

Koffe derimot, klarer ikke kravene, det stopper på 499.5/303....

Han opplever ingen artifacts, eller noen andre indikasjoner på at kortet sliter, og det blir knapt nok lunkent...

Uten VPU recovery låser det seg bare helt uten forvarsel...

Er det noen som har noen ide om hva grunnen kan være og hva vi kan gjøre?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hei

Vi er to kamerater som har hvert sitt (nesten) identiske skjermkort. Sapphire radeon 9600 pro, jeg har atlantis versjonen med vifteløs kjøling, kompisen min (heretter kalt Koffe) har fireblade edition med vifte...

Vi hadde jo som ønske å flashe kortene våre til xt, men først måtte vi forsikre oss om at vi fikk klokkehastigheten opp i 500/300. Med original kjølinga gikk det ikke så greit, VPU recovery slo inn og nullstilte hos oss begge... dermed var bedre kjøling tingen, fant vi ut...

Idag fikk vi, etter mye venting, endelig hver vår VGA silencer arctic-cooling vifte som vi monterte uten særlige problemer... men....

Ok, jeg klokka kortet mitt opp til 530/330, og det gikk knirkefritt, flere benchmarker gikk som smurt...

Koffe derimot, klarer ikke kravene, det stopper på 499.5/303....

Han opplever ingen artifacts, eller noen andre indikasjoner på at kortet sliter, og det blir knapt nok lunkent...

Uten VPU recovery låser det seg bare helt uten forvarsel...

Er det noen som har noen ide om hva grunnen kan være og hva vi kan gjøre?

Takker for alle svar

Rare saker, siden fireblade er "golden sample" versjonen som er laget for klokking....

Prøv fireblade kortet i din maskin, og prøv å overklokk det der...

Kan hende det er noe med resten av oppsettet til kameraten din...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...