HackersEllite Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hei.. Finnes det noen programmer som kan fikse boot virus..?? Som man eventuelt leggert på diskett/cd, og booter opp med for å fjerne viruset..? MVH Graarud Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Hvordan vet du at du har et boot virus? Trodde det hørte fortiden til Lenke til kommentar
HackersEllite Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Hvordan vet du at du har et boot virus? Trodde det hørte fortiden til Har spørt litt rundt.. Og mange mener det er det.. Får ikek boota.. Og får en feil melding som tilsier det.. UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME Lenke til kommentar
Marik Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Virus er det ikke. Her er noen linker til problemet. http://search.kvasir.no/query?referer=sol&...OLUME+&what=web http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=236548 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Er vel boot ini. problem ? Kjør i gang med reparasjonsinst. med XP/2K hvis du har en av disse ? Endret 21. mai 2004 av jarmo Lenke til kommentar
HackersEllite Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Kjør i gang med reparasjonsinst. med XP/2K hvis du har en av disse ? Har prøvd.. Meldinga jeg får da er.. At han ikke finner noen hardisker å reparere, så han avslutter reperasjonen.. Så det funker ikke.. =)=( Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Ser du HDDèn i bios ? Hvordan problemet oppsto ? Endret 21. mai 2004 av jarmo Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Det kan være mbr som er ødelagt. Har du win xp/2000 kan du boote opp ifra cden og fikkse dette. Tror du skulle skrive fixboot eller fixmbr eller noe lignende. For og se alle komandoene skriver du help Endret 21. mai 2004 av iron_knuckle Lenke til kommentar
HackersEllite Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Hvordan problemet oppsto ? Problemet oppstod ved bytting av boot screen.. Noe jeg har gjort før.. men denne gangen. ved restart, komm feilen.. Mest sannsynlig boot.ini som er feilen... Men.. For ikke tilgang till fila for å redigee den.. Kjører NTFS filsystem... Lenke til kommentar
HackersEllite Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Har du flere OS på HDDèn ? Nope... Windows Xp norsk Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Er vel noe korrupte/skadete filer på bootsektoren, kjør i gang rep. inst. Boot opp fra CD-rom som vanlig inst. OG HOPP over det første rep. spm, fortsett som vanlig win-inst. og når du får spm igjen, reparer eller nyinst. så svarer du reparer, OK ? Husk at etterpå må du inst. alle oppdateringer fra MS igjen, OK ? Lenke til kommentar
HackersEllite Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Er vel noe korrupte/skadete filer på bootsektoren, kjør i gang rep. inst.Boot opp fra CD-rom som vanlig inst. OG HOPP over det første rep. spm, fortsett som vanlig win-inst. og når du får spm igjen, reparer eller nyinst. så svarer du reparer, OK ? Husk at etterpå må du inst. alle oppdateringer fra MS igjen, OK ? Kjør i gang med reparasjonsinst. med XP/2K hvis du har en av disse ? Har prøvd.. Meldinga jeg får da er.. At han ikke finner noen hardisker å reparere, så han avslutter reperasjonen.. Så det funker ikke.. =)=( Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Er vel noe korrupte/skadete filer på bootsektoren, kjør i gang rep. inst.Boot opp fra CD-rom som vanlig inst. OG HOPP over det første rep. spm, fortsett som vanlig win-inst. og når du får spm igjen, reparer eller nyinst. så svarer du reparer, OK ? Husk at etterpå må du inst. alle oppdateringer fra MS igjen, OK ? Kjør i gang med reparasjonsinst. med XP/2K hvis du har en av disse ? Har prøvd.. Meldinga jeg får da er.. At han ikke finner noen hardisker å reparere, så han avslutter reperasjonen.. Så det funker ikke.. =)=( Det er fordi vis du velger repair instalation vil den bare fikse windows instalasjonen din. Prøv som jeg sa istad og boote opp med winxp cden. ellers kan du prøve med en annen boot disk. Endret 21. mai 2004 av iron_knuckle Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Sorry, trøtt nå Ser du HDD i biosen ? iron_knuckle: det blir akkurat det samme når man booter opp rep. inst. fra XP-CDèn, den retter opp bootfilene, men XP-CDèn finner ikke HDD nå så feilen er noe annet Endret 21. mai 2004 av jarmo Lenke til kommentar
HackersEllite Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Sorry, trøtt nå Ser du HDD i biosen ? Hehe... Mee too... Jah.. han kan se den i setup'en.... Lenke til kommentar
HackersEllite Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Er vel noe korrupte/skadete filer på bootsektoren, kjør i gang rep. inst.Boot opp fra CD-rom som vanlig inst. OG HOPP over det første rep. spm, fortsett som vanlig win-inst. og når du får spm igjen, reparer eller nyinst. så svarer du reparer, OK ? Husk at etterpå må du inst. alle oppdateringer fra MS igjen, OK ? Kjør i gang med reparasjonsinst. med XP/2K hvis du har en av disse ? Har prøvd.. Meldinga jeg får da er.. At han ikke finner noen hardisker å reparere, så han avslutter reperasjonen.. Så det funker ikke.. =)=( Det er fordi vis du velger repair instalation vil den bare fikse windows instalasjonen din. Prøv som jeg sa istad og boote opp med winxp cden. ellers kan du prøve med en annen boot disk. Går ikke... Endret 21. mai 2004 av HackersEllite Lenke til kommentar
HackersEllite Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Noen måter jeg kan fikse dette (kanskje på..) er å få redigert boot fila.. Noen som har forslag te hvordan jeg kan få gjort dette manuelt.. etter at NTFS fuilssystemer er *litt* vanskeligere.. =( Sorry skrivefeil.. Sent.. Endret 21. mai 2004 av HackersEllite Lenke til kommentar
aschj Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Det han må gjøre er vel å få tilbake den originale versjonen av fila bootscreenen er i. Å bytte bootscreen regnes som 'farlig', og er generelt noe man ikke bør holde på med. Personlig erfaring tilsier at bytting stort sett fungerer på non-sp1 winxp, og stort sett ikke fungerer på xpsp1. Vet ikke hvordan det fungerer objektivt sett. Lenke til kommentar
HackersEllite Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Orginal boot.ini og alt har jeg klart.. Men.. Får ikke redigert den boot.ini sm er på systemet.. vis jeg får tilgang till å redigere denne på noen måte(edit i dos eller no) Vill det funke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå