Gå til innhold

DOF til filmkamera.

Anbefalte innlegg

Jeg så en tutorial på hvordan man oppnår DOF (depth of field) effekten. Så feltet som er i fokus vil reduseres. I tutorialen lager man seg et eget objektiv til et vanlig videokamera. Håper noen vet hvor jeg kan finne ut dette!

--MVH Jola--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, ut fra den linken lærer han mye om DOF, men ikke en ting om det han spør om.

Å søke på google er også en "kunst".

Men for å være helt ærlig Jola, så er jeg litt usikker på hva du egentlig spør om. DOF er noe som opptrer naturlig når du fokuserer på et objekt forran en bakgrund. Du oppnår det ikke så lett med kompaktkameraer da de ikke har justerbare linser. Og det er her behovet for forskjellige linser dukker opp. MAKRO fotografering er jo DOF satt i det ekstreme. Men slike bilder må taes bare centimeter unna objekte. Men ved å kjøpe bedre linser så kan du trekke deg lengre unna og få et større bilde, og fortsatt beholde objekte skarpt, og bakgrunden ute av fokus.

Men finner du tilbake til den tutorialen så post det gjerne, for jeg gjorde en del søk, og fant ingen som omfattet akkurat det du spør om.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...