aeinstein Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Jeg har hatt problemer med PC'en min. Noe virus tror jeg. Har vært så dum og ikke brukt windows update mot sasser++. Men når jeg så skal installere på nytt begynner ting å skje, eller ikke å skje(!). Xp cd startes opp, jeg sier at det skal ny windows og på c:\ og den skal formateres i NTFS (har prøvd FAT også!), dette går fint, så restarter den og den begynner med 39 min igjen, så kommer det der språk greia opp, jeg klikker videre gjennom serial og så klikker dritten plutselig etterhvert. En gan FØR språkvalgene, en gang midt i serialskrivingen min, og en gang når nettverk og sånn kommer opp! Noen som vet hva feilen kan være?? Xp har virket i flere år allerede, men i tilfelle det hjelper, her er maskinvarene: 80GB splitter ny HD, 256MB 133 SDRAM, ASUS-HK, 1300 MHz amd med en super kjøler..... Takk for hjelp! Edit: Mer 128 til 256 ram Endret 22. mai 2004 av aeinstein Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Har du prøvd å starte maskinen fra Xp-installasjonscd-en. Sett cd'n i cd-rom, restart maskinen og trykk en tast når du får beskjed om det (før windows starter opp igjen). Start innstallasjonen derfra, Da skulle det ikke ha noen betydning om den gamle windowswn er virusinfisert... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Kutt ut nettverkskabelen under inst. av XPèn Lenke til kommentar
Kark Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Kutt ut nettverkskabelen under inst. av XPèn Veldig Viktig! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Installerer du med en xp skive som er gammel (u/sp1) bør du deaktivere all usb i bios . Samt kople fra ALT av periferie utstyr . Sette bios i "load safe settings" først . Bare pass på at i bios er ACPI er valgt med MPS 1.4 Og Hyperthreading er enablet hvis P4 som støtter det . ACPI og MPS og HT må være på etter og under bruken av windows installasjnen etterpå . Det ha med kernel versjonen oHAL som blir installert i windowsen . ... Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg starter installasjonen fra CD ja! Jeg har ikka endre mus/keyboard, strøm og skjerm! Det er en ganske tidlig versjon av XP, ingen SP1 eller noe! Alle de instillingene har jeg aldri trengt å gjøre noen med før...... Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Når jeg sier at maskinen klikker så stopper den rett og slett opp. Skjermbildet fryses og keyboard og mus rikker seg ikke..... er dette HW feil?? Maskinen stopper slik etter en viss tid som det har vært oppe slike vindu som man skal velge ting manuelt i. Hvis jeg velger tingene fort, kommer jeg lenger, og hvis jeg gjør det sakte, så stopper det tidligere i menyene..... hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå