Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen gode tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-10 10:54, Fredrik_ skrev:

Dette kan hjelpe:

Klikk Start --> Run --> Skriv cmd --> skriv ipconfig/release og skriver du ipconfig/renew

Det hender at det blir en liten "propp" her.

lite vits i det hvis de ikke har en dhcp i nettverket...og de fleste lokalnett har jo ikke behov for det...(nå vet vi jo ikke om erlber har det)

og hvorfor release ip'n først?

[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-04-10 11:07 ]

Lenke til kommentar

det vil ikke fungere så bra å ta ut nettverkskortet... Da må jeg fram med hammer og hoggjern.... Har bærbar :smile:

Men, jeg får pinget den andre maskinen i nettverket (ok det er et lite nettverk). Og andre ganger har jeg sett den andre maskinen, men jeg får ikke adgang til den, selv om jeg har delt alt som deles kan. Det er ikke den andre maskinen det er noe galt med, for jeg har prøvd i andre LAN-nettverk, og de samme problemene er der også, bare på min maskin. Det hele oppstod da jeg var så lur at jeg innstallerte VPN-nettverk for å få internett på universitetet. Det funker som en drøm fremdeles....

Lenke til kommentar

Hvis du får pinget skal det være kontakt og vil da tippe at det er problemer med rettigheter. Hvis pc'en din er medlem at ett domenet har jeg vært borti at du må skrive inn logon as før du prøve å mappe opp et sharet området, du må da skrive inn ip'en på pc'en du prøve å connecte til.

192.100.108.22administrator (ip-adressen er tilfeldig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...