Gå til innhold

Hjelp ønskes FORT --- HK+RAM

CSSSK

Anbefalte innlegg

Kom til å drukne mitt gode gamle KT7A kort (nei, ikke spør åsen :razz:) Jeg MÅ ha et nytt hk innen helga. Jeg har omtrent 2000 liggende og støve ned, så jeg tenkte det ville vært like greit å kjøpe et DDR-RAM oppsett. Er det mulig til den prisen? Isåfall: HVOR og HVA? Har såklart lyst på KT333 chipset, men det er kanskje umulig til den prisen? Og husk jeg må ha det før helga, så jeg trenger en webshop som leverer fort!

Raid, Firewire, lyd og sånt trenger ikke være integrert. Tenkte på 256 MB ram til å begynne med, men hvis dere vet om et bra HK så kan jeg vel leve med 128 (kanskje?) til jeg får mer penger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

APACER Memory 256MB PC-333 DDR PC2700 Original, 256MB PC-333

12.04.2002 1095 1095

MICROSTAR Mainboard Socket-A VIA KT333 ATX Audio UDMA133 3xDDR, KT3 ULTRA

100+ 1175 1175

--------------------------------------------------------------------------------

Sum 2270,-

Er dette brukbart (fra psdata)? Liker forresten å overklokke litt også...

Lenke til kommentar

Okei. Har så og si bestemt meg for å kjøpe dette:

APACER Memory 256MB PC-266 DDR Original PC2100, 256MB PC-266

100+ 849 849

MICROSTAR Mainboard Socket-A VIA KT333 ATX Audio USB2 Raid UDMA133, KT3 ULTRA-ARU

13 1395 1395

--------------------------------------------------------------------------------

Sum 2244,-

Jeg finner ingen webshoper som har no særlig PC2700 RAM inne nå for øyeblikket, så jeg kjøper det minnet som en midlertidig løsning. Spørsmålet mitt da er om det i det hele tatt funker med PC2100 minne på dette kortet? Fint hvis noen gidder å svare... :smile:

Lenke til kommentar

hmm det MSI kortet har jo også en lillebror som heter det samme men uten ARU til slutt. Den største forskjellen er at det ikke er RAID .. Det koster rundt 1300,-

bare sånn om det kanskje hadde vært et alternativ

Lurer veldig på å kjøpe noen av de korta selv

Lenke til kommentar

Ja, så at det kosta et par hundrelapper mindre uten raid, men jeg kjøpte like godt det med raid jeg, så at det gikk an å konfigurere de slik at de fungerte som vanlige IDE kanaler. Jeg har faktisk 4 IDE enheter, og alle går på forskjellig hastighet (eller hva jeg skal si) Fra ATA-33 til ATA-133. Da kan det jo være kjekt med flere kanaler, så mister jeg ikke ytelse der =) Så har jeg jo muligheten til RAID senere...

Men takk for tipset ihvertfall, kjøpte en Apacer-brikke med 256mb PC2100 RAM, sånn midlertidig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...