Gå til innhold

nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det du har valgt er ganske bra, men hvis du skal ha litt fremtidsrettet kort bør du velge dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300425&cks=PRL

Sapphire sin x800pro er litt billigere, eneste forskjell er at med PC får du større bundle.

Skulle jeg ha valgt ville jeg definitivt gått for Sapphire X800PRO, bundelen til PowerColor forsvarer ikke den ekstra prisen hvis du da ikke absolutt trenger den ryggsekken og spillene ;)

Lenke til kommentar
Det du har valgt er ganske bra, men hvis du skal ha litt fremtidsrettet kort bør du velge dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300425&cks=PRL

Sapphire sin x800pro er litt billigere, eneste forskjell er at med PC får du større bundle.

Skulle jeg ha valgt ville jeg definitivt gått for Sapphire X800PRO, bundelen til PowerColor forsvarer ikke den ekstra prisen hvis du da ikke absolutt trenger den ryggsekken og spillene ;)

Til 1800kr så er 9800Pro fremtidsrettet nok skulle jeg tro. Begynner å bli litt lei hele x800/gf6800 greia. Er jo blitt den hypen, folk går jo rundt i en konstant vpu rus :)

Til trådstarter:

Kjøp 9800Pro, et kjempe kort. x800Pro koster 4 laken for å melke entusiastene, når vanlige dødelige har bruk for kortet så koster det halvparten :)

Lenke til kommentar
Til 1800kr så er 9800Pro fremtidsrettet nok skulle jeg tro.

Det skal du ikke være så sikker på da spillverdenen er vanskelig å forutsi. Det er bare å se på Unreal3 som skal komme i 2006. Utvikleren sa selv at X800XT og GF6800 Ultra vil være Low-End til det spillet. Da kan det jo tenkes hva 9800 Pro vil prestere.

Kjøp 9800Pro, et kjempe kort. x800Pro koster 4 laken for å melke entusiastene, når vanlige dødelige har bruk for kortet så koster det halvparten

Er litt uenig her. Spørs egentlig hvor mye du spiller. Spille du mye og vil ha et kort som presterer optimalt i spill en stund til ville jeg kjøpt Sapphire X800PRO. Hvis du absolutt er desperat og trenger et kort nå kan du kjøpe 9800 Pro.

Håper dette hjalp litt ;)

Mvh Merlin

Lenke til kommentar
Til 1800kr så er 9800Pro fremtidsrettet nok skulle jeg tro.

Det skal du ikke være så sikker på da spillverdenen er vanskelig å forutsi. Det er bare å se på Unreal3 som skal komme i 2006. Utvikleren sa selv at X800XT og GF6800 Ultra vil være Low-End til det spillet. Da kan det jo tenkes hva 9800 Pro vil prestere.

Kjøp 9800Pro, et kjempe kort. x800Pro koster 4 laken for å melke entusiastene, når vanlige dødelige har bruk for kortet så koster det halvparten

Er litt uenig her. Spørs egentlig hvor mye du spiller. Spille du mye og vil ha et kort som presterer optimalt i spill en stund til ville jeg kjøpt Sapphire X800PRO. Hvis du absolutt er desperat og trenger et kort nå kan du kjøpe 9800 Pro.

Håper dette hjalp litt ;)

Mvh Merlin

Men hva er optimalt? Det er helt individuelt. Det går faktisk an å spille spill på medium med, lav eller ingen aa og af. Det er seff folk som bare MÅ ha alt på maks, men jeg tror det har blitt en slags mani for enkelte :)

Man skal dessuten ha ganske bra HW for å nyte godt av et x800 kort. Tror det var i THG's test av GF6800U at de opplevde at cpu ikke klarte å henge med i svingene.

In the lower resolutions the time demo proves to be CPU limited. Reaching 1600x1200, we see a first glimpse of the GeForce 6800 Ultra's performance.

Dette var med en p4 3.2GHz

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Men hva er optimalt? Det er helt individuelt. Det går faktisk an å spille spill på medium med, lav eller ingen aa og af. Det er seff folk som bare MÅ ha alt på maks, men jeg tror det har blitt en slags mani for enkelte

Var det ikke derfor jeg spurte om hvor mye han spiller da?

Lenke til kommentar
Men hva er optimalt? Det er helt individuelt. Det går faktisk an å spille spill på medium med, lav eller ingen aa og af. Det er seff folk som bare MÅ ha alt på maks, men jeg tror det har blitt en slags mani for enkelte

Var det ikke derfor jeg spurte om hvor mye han spiller da?

Hvorfor du spurte vet ikke jeg. Men jeg bare sier at man ikke må ha kort til 4 laken for å spille spill. De fleste klarer seg med et mye rimeligere kort. Meeeen det er jo enkelte som bare MÅ ha max stæsj for å spille, og de må jo selvfølgelig få lov til det. Men jeg personlig synes det er "money out the window" :D

Lenke til kommentar
Hvorfor du spurte vet ikke jeg. Men jeg bare sier at man ikke må ha kort til 4 laken for å spille spill. De fleste klarer seg med et mye rimeligere kort. Meeeen det er jo enkelte som bare MÅ ha max stæsj for å spille, og de må jo selvfølgelig få lov til det. Men jeg personlig synes det er "money out the window"

Det er din personlige oppfatning, men for oss hardcore gamere er dette nødvendig akkurat på samme måte som en Bil entusiast kjøper en Porsche. Det kalles smak. Om han er en hardcore gamer vet jeg ikke, men kanskje vi burde spørre han. Er han det passer mine anbefalinger ypperlig, er han ikke det passer dine bra.

Lenke til kommentar
Hvorfor du spurte vet ikke jeg. Men jeg bare sier at man ikke må ha kort til 4 laken for å spille spill. De fleste klarer seg med et mye rimeligere kort. Meeeen det er jo enkelte som bare MÅ ha max stæsj for å spille, og de må jo selvfølgelig få lov til det. Men jeg personlig synes det er "money out the window"

Det er din personlige oppfatning, men for oss hardcore gamere er dette nødvendig akkurat på samme måte som en Bil entusiast kjøper en Porsche. Det kalles smak. Om han er en hardcore gamer vet jeg ikke, men kanskje vi burde spørre han. Er han det passer mine anbefalinger ypperlig, er han ikke det passer dine bra.

Tja, har vel stortsett vært en hardcore gamer i 15 år nå og jeg klarer meg fint med det nest beste. :) Man trenger ikke kjøre Porsche for å være glad i bil. Og som jeg sa. Hvis han sitter på et noe annet en et high end system så er ikke x800 verdt pengene da kortet er overkill for resten av HW :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Tja, har vel stortsett vært en hardcore gamer i 15 år nå og jeg klarer meg fint med det nest beste.  Man trenger ikke kjøre Porsche for å være glad i bil. Og som jeg sa. Hvis han sitter på et noe annet en et high end system så er ikke x800 verdt pengene da kortet er overkill for resten av HW

Jeg har ikke sagt at man kjører porsche fordi man er glad i bil men er man entusiast så kanskje. Sant det at pcen skal være ganske god til det kortet men har han de specsa vil han sikkert dra nytte av det ;)

Lenke til kommentar
Tja, har vel stortsett vært en hardcore gamer i 15 år nå og jeg klarer meg fint med det nest beste.  Man trenger ikke kjøre Porsche for å være glad i bil. Og som jeg sa. Hvis han sitter på et noe annet en et high end system så er ikke x800 verdt pengene da kortet er overkill for resten av HW

Jeg har ikke sagt at man kjører porsche fordi man er glad i bil men er man entusiast så kanskje. Sant det at pcen skal være ganske god til det kortet men har han de specsa vil han sikkert dra nytte av det ;)

;)

Lenke til kommentar

Han vil dra nytte av det ja. Så får han selv avgjøre om det er verdt pengene :)

*Edit*

Jarmo er i godt humør, han bare :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...