Gå til innhold

Ops.. Minus 500mhz?!?!?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"?!?!!?!?!?!?!?" Finnes ca 1000 sånne poster "?!!??!?!?!?"

Ikke alle nye medlemmer er så observante på søkemuligheter,

og ikke alle skjønner hva/hvor feilen er, derfor har vi HW.no/forum for

å hjelpe andre og diskutere saker om sånne ting ;)

Lenke til kommentar
Oki, satte den på 133, men så tenkte jeg: "Hmmm...Kanskje det går raskere med 166?"

Det gikk ikke raskere, alt ble bare svart kan du si..

Har jeg herpa hovedkortet nå?

Hva å jeg gjöre?

Takker for hjelp...

Ganske heftig overclock det der ja :p

1. Resett CMOS med en jumper på HK (se i manualen)

2. Start opp og sett FSB til 133MHz (overklokking kan du prøve seinere :p )

Hvis det ikke starter kan du prøve CPU i et annet HK og skjekke om du svidde den :ermm:

Lenke til kommentar
Oki, satte den på 133, men så tenkte jeg: "Hmmm...Kanskje det går raskere med 166?"

Hva å jeg gjöre?

Takker for hjelp...

*ler seg skakk :laugh: *

*kremt* ikke pent å le, men det der var godt gjort ;) ble nok litt Overkill for stakkars lille prosessoren det.

166*13,5 = 2241Mhz

Ikke dårlig det.. heh

jaja, følg endrebjorsvik's sin kur, så kanskje det er håp om kurering. :)

Lenke til kommentar

Hva å jeg gjöre?

Takker for hjelp...

*ler seg skakk :laugh: *

*kremt* ikke pent å le, men det der var godt gjort ;) ble nok litt Overkill for stakkars lille prosessoren det.

166*13,5 = 2241Mhz

Ikke dårlig det.. heh

jaja, følg endrebjorsvik's sin kur, så kanskje det er håp om kurering. :)

Jeg har klokka min xp 2000+ til 2,2GHz stabilt! så 2,241GHz burde jo ikke være så overkill (med mindre det er palomino).

Den klarte 2,4GHz men da var den ikke 100% stabil

Lenke til kommentar

Poenget med å resette CMOS er at du vanligvis kun tar av den ene jumperen som brukes til dette, setter den ned på pinnene ved siden av, og så setter den tilbake. Det hjelper neppe å ta av alle - det er en grunn til at jumperene står der.

Last ned manualen på produsentens hjemmeside og følg bruksanvisningen der.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg har klokka min xp 2000+ til 2,2GHz stabilt! så 2,241GHz burde jo ikke være så overkill (med mindre det er palomino).

ikke diss Palomino. har selv en xp 1800+ (11,5*133=1530 MHz) klokket til 173*11,5=~1995 MHz!!! så ikke si at man ikke skulle klare å få opp en palomino på 1800 mz opp til 2.2GHz..... :p

Måtte bare..... :D

Lykke til med resettingen. like morro hver gang

EdiT: skriveleif

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

ikke diss Palomino. har selv en xp 1800+ (11,5*133=1530 MHz) klokket til 173*11,5=~1995 MHz!!! så ikke si at man ikke skulle klare å få opp en palomino på 1800 mz opp til 2.2GHz..... :p

Måtte bare..... :D

Lykke til med resettingen. like morro hver gang

EdiT: skriveleif

Klokking er et lykkespill, du kan enten ende opp med en CPU som klokker som et uvær og én som bare klokker ca. 10MHz.

Lenke til kommentar

Her er en forklaring hvor reset cmos er på hovedkortet ditt.

NB! Ikke ha strøm påkoblet PCen din!!!

Rett under batteriet ditt (mot de gule ide-kontaktene) har du en grønn jumper. Denne må settes i posisjon 3-2 (de to pinnene som er nærmest batteriet). La den stå der i et par sekunder. Sett den så over i posisjon 1-2 (de to pinnene nærmest de gule ide-kontaktene).

Nå kan du sette på strømmen igjen, og bios vil være satt til standard.

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt min P4 på 1.80V i noen minutter, det er ikke så farlig med den derre VCORE saken ... ;P

_

johanf

Det er litt forskjell på AMD og Intel.

Et eksemplar av barton kjører i mange tilfeller på 2.0 V, selvom standard 1.65. Et annet går dukken på 1.85....

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt min P4 på 1.80V i noen minutter, det er ikke så farlig med den derre VCORE saken ... ;P

_

johanf

Det er litt forskjell på AMD og Intel.

Et eksemplar av barton kjører i mange tilfeller på 2.0 V, selvom standard 1.65. Et annet går dukken på 1.85....

Bare for å ha sagt det medengang Amd tåler langt høyere spenning enn P4. Barton som går honduras ved 1,85V er ekstremt sjeldent, med mindre du kjører med en kjøleribbe som er beregner for via cpuer eller enda verre, uten kjøling :scared:

Lenke til kommentar

Hva å jeg gjöre?

Takker for hjelp...

Stakkars PC'en.... Det burde vært påbudt med opplæring før du begynner å tukle i bios :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...